Jeg vil meget gerne høre, om der findes nogle særligt gode frivillige aktiviteter – eller endda jobmuligheder – som kan være med til at styrke ens CV.
Jeg er især interesseret i muligheder inden for sundhedsområdet, men det må også meget gerne være inden for andre specifikke fagområder eller uddannelser, hvor frivilligt arbejde kan være en fordel og give relevante kompetencer.
Hvis nogen har erfaringer, råd eller forslag, vil jeg være meget taknemmelig for jeres hjælp.
AAU kigger ikke på frivilligt arbejde til kvote 2. Du kan bruge det til at understøtte din motivation til faget til de andre kvote 2 prøver (såfremt du går videre til anden del). Ellers skal du som minimum have 32 timer om ugen, for at det tæller med, altså fuldtid:D
Men er det ikke et eller andet med, at der er nogle uddannelser der også kigger på sit CV. Dette er jeg ret sikker på min uddannelsevejleder har sagt til mig engang.
Nej ikke rigtigt. Det er en helhedsvurdering. Det frivillige arbejde kan du trække i som motivation for faget såfremt du går videre til interview på KU og Unitest på SDU. Men de kigger ikke på dit CV, nej. Engang var det en motiveret ansøgning, det er det ikke længere
er bare stadig nysgerrig i forhold til andre uddannelser, fordi kunne godt tænke at læse noget indenfor sundhedsvæsenet. Derfor tænkte jeg blandt andet også på bioanalytiker. Har de ikke behov for en god CV?