Frustration B5 lungekredsløb

Hej alle

Når jeg læser op på lungekredsløb på B5, så synes jeg at jeg er godt med - ser både ninjanerd videoer og drnajeeb osv.

Men lige så snart jeg skal lave eksamensopgaverne, så føler jeg at det slet ikke har noget at gøre med det jeg lærer om. Er det bare mig eller er hende Griths opgaver til eksamen bare generelt mærkelige? Læser jeg op forkert til B5 lungekredsløb?

Har brug for råd!

kunne du komme med en bestemt opgave? vi kan prøve at tage den slavisk her.

Det er sådan generelt faktisk med hendes opgaver. Alle øvrige områder på B5 kan jeg fint svare på, altså hjerte, farma, anatomi osv.
det er kun grith opgave… tænkte mere på om jeg specifikt læser lunger forkert op

Griths opgaver er der mange, der har haft svært ved :sweat_smile: Hendes opgaver kræver tit, at man sorterer en masse ting fra, der sådan set ikke er nødvendige for besvarelsen af opgaven. Hvis du forstår resten fint via Ninjanerd osv., så vil jeg mene, at det kræver lidt ekstra “læring”, hvilket omhandler at lære at forstå hendes formuleringer :wink:

1 Synes om

Ja, fuldstændig rigtigt. Hele mit liv har min far sagt til mig at alt der bliver sagt i en opgave skal man bruge i besvarelsen. han skulle virkelig se de her opgaver…

men hvis du kunne bruge hjælpe til noget specifikt kan du altid skrive. ikke at jeg har fundet den hellige Graal af hendes opgave, men kan godt prøve!