Hej alle
Jeg er havnet i en situation, hvor jeg er kommet bagud på bacheloren i AU af forskellige årsager.
Det er lidt kringlet, men jeg vil høre om det er muligt (både fagligt og tidsmæssigt) at man kan tage Fysiologi fra 4. semester (integration af celle- og organfunktioner) sammen med 5. semester (altså Immunologi og Mikrobiologi og bachelorprojekt og valgfag).
Håber på svar da jeg er lidt presset😅
Det lyder umiddelbart lidt urealistisk at gøre. Særligt hvis grunden til at du er forsinket stadig kan være aktuel. Synes du skal booke et møde med studievejledningen til at planlægge det sidste stykke af bacheloren. Pøj pøj med det hele
Hej Thymus. Tak for svar :))
Vil du måske uddybe, hvorfor det kan være svært? Er fagene for store eller hvad er det præcist😁
Det er muligt, men vil ikke anbefale det, da du risikerer at dumpe begge fag.
På mit semester, dvs. her i sommers, dumpede 12% Immunologi og Mikrobiologi, så medmindre du bare har sticky brain synes jeg du skal tage dem hver for sig.
Korte svar er ja.
Eksamen ender nok ikke med at ligge oveni hinanden, men fysiologi er et stort fag i sig selv. Hvis man er overskudsmenneske og dygtig, kan man evt have 10 ECTS oveni, men 60 ECTS er voldsomt, hvis man ikke har haft undervisning i nogen af fagene endnu. Særligt tænker jeg, fysiologi og immu sammen er en stor mundfuld.
Valgfaget på 5. semester er typisk med obligatorisk fremmøde, så der kan du risikere, at det ligger oveni fysiologi. Jeg havde “De svære valg”, som var 3 timer om dagen i de 4 uger. Det er muligt at planlægge projektforløb i klinik i sommerferien.
Bachelor er egentlig ok. Den er svær at komme i gang med ift afgrænsning af emne og litteratursøgning, men ellers er den fin at skrive, når man først er kommet i gang.