Gamle kontra nyere udgaver af bøger

Hej allesammen!

Jeg befinder mig i den heldige situation at have nogle gamle studiebøger liggende. De er dog relativt gamle (ca. 10 år) og er derved også i en ældre udgave. Jeg er derfor nysgerrig over, om disse bøger stadig er “up to date”, eller om det ville være dumt at bruge dem.

Jeg kan se, at bøgerne stadig er en del af pensum. Jeg har bl.a. “Gray’s Anatomy for students”, samt “Marks’ Basic Medical Biochemistry”, som jeg har i hhv. 2. og 3. udgave. Jeg er ret sikker på, at de nyeste udgaver er hhv. 5. og 6.

Kan bøgerne bruges, eller kan det betale sig at købe de helt nye? Mange tak på forhånd!

Bøgerne bliver altid lidt “forældede” selv når de er nye. Jeg ville ikke købe nogle nye hvis jeg var dig, men blod bruge dem til at orientere mig i stoffet og ikke som en slags bibel. Brug slides og de nyeste retningslinjer og gør bøgerne til en slags støtte.

Kernepensum dækkes nok stadig af de gamle, men jeg har personligt oplevet, at sidetal kan være et problem. Det er ikke altid til at gennemskue, hvad man lige skal læse og i nogen fag for os springer det en del i forskellige kapitler.

Der kan det være nødvendigt at have adgang til en studiemakkers bog eller evt. en bog på biblo for lige at korrigere sidetallene og kapitlerne