Genetik?! Biokemi?! ARGH?! 2. semester KU

Hej med jer prinsesser

Jeg tror, at jeg former mit indlæg på en speciel måde:

Situation
Jeg har læst…5 sider indtil videre i dette semester!!!

Problem
Hvis jeg skulle sprede læsningen over hele semmestret burde jeg have læst sådan cirka 1500 sider indtil videre

Perspektiv
For hvert side, som jeg har læst, burde jeg have læst 300; dvs. at for hver gang jeg har læst ét ord, burde have læst en side.

Løsning
?!?!?!!??!
Kom med input!!!

Kriterier

  1. Jeg har ikke lyst til at dræbe, slagte, torturere, bortføre, kidnappe, true eller anmelde kursuslederen
  2. Jeg skal få lært pensum for 2. semester på éeeeeeeen måned og to uger.

Er det mission impossible?

Nogle råd?
Tips?
…eller i det mindste oplysninger om en god psykiater/psykolog? :smiley:

Der er kun en løsning.
Læs, isoler dig selv, læs noget mere, så kan du måske nå det.

pøj pøj.

Absolut ikke umuligt…!!!

Hvis du har været til undervisningen i genetik så bør du være rimeligt godt kørende i det fag, -brug et par dage på at løse gl. eksamensopgaver så du har styr på de forskellige regnemetoder.

Biokemi, hvis du har gjort bare en anelse ud af rapporterne så er du godt hjulpet, de forskellige opgaver der har været til timerne er gode at løse, og ellers GAMLE EKSAMENSSÆT til du brækker dig…!! Jeg bryder mig ikke om at reklamere for MANU og lignende, for jeg mener faktisk ikke det bør være nødvendigt. Men Hvis du mangler at læse hele cellen, så kunne MANU kurset i biokemi være en god ide. Det er Michael Grave der har det (var det ihvertfald sidst) og personligt synes jeg han er en fremragende underviser.

Biofysik: gamle eksamenssæt

Anatomi: gamle eksamenssæt, men her slipper man ikke nødvendigvis helt så billigt, -fx kan de pludselig finde på at stille sp. om en muskelten, som mange af os fx ALDRIG havde hørt om før vi kom til eksamen i maj (i år). -hvis vi havde læst alt det anbefalede havde sagen nok stillet sig anderledes.
Men men der er nogle opgavetyper der går igen og dem finder du bedst ved at løse gamle eksamenssæt.

Når du støder på opgaver/svar som du absolut ikke fatter meningen med så læs målrettet på det emne, men lad være med at spilde tiden på emner du allerede har nogenlunde styr på. Man kan lære meget ved at læse eksamensbesvarelserne grundigt, specielt har biofysikerne lavet nogle rigtig gode besvarelser.

Jeg vil også helt klart anbefale manu. Tog det selv sidste år da jeg også kom i tidsnød op til eksamen. :smiley:

3 ord - GAMLE EKSAMENSSÆT!

MVH

Cokeblack

Det er vel noget af en mission impossible, men sådan nogle laver jeg tit 8)

Tak for hjælpen (:

" Det er Michael Grave der har det (var det ihvertfald sidst) og personligt synes jeg han er en fremragende underviser."

bare hvis andre sidenhen skulle komme forbi denne side - så er Michael Grave i andres øjne grunden til at man ender med at føle at man har brug for MANU!! og så er det bare med at finde et hold han IKKE har.
Han kan bestemt ikke anbefales fra mine sko. Synes hans attitude, facon og metoder er dybt kritisable, så spild ikke tiden og pengene på ekstra undervisning fra ham. Og skulle andre få ham som SAU-lærer så kan et holdbytte varmt anbefales.

Hej soc.med

Vil du begrunde dit postulat? er det en general holdning?

Jeg overvejer manu kursus i år - og vil jo gerne undgå en dårlig underviser.

Soc.med: Jeg havde Michael Grave på 2. semester, både i genetik og biokemi, og jeg kan overhoved ikke nikke genkendende til det du skriver. Jeg synes han er en fremragende underviser, sjov, altid i godt humør og meget pædagogisk- og han kan sine ting. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor du har den opfattelse af ham fra, men det var bestemt mit indtryk, at alle fra mit hold var godt tilfredse med ham. :slight_smile:

Man skal ikke holde sig fra at tage på et MANU-kursus, fordi han er underviseren- hvis I spørger mig. :slight_smile:

Michael Grave er super god og forstår at fremlægge pensum så man forstår det. Han kan anbefales! Og han er KUN bedre på MANU fordi han ikke er bundet af studieordning osv.

Ellers går 2. semester bare ud på at lave eksamenssæt eksamenssæt eksamenssæt eksamenssæt eksamenssæt. Du skal bare lave alle dem der er lagt ud, hvilket godt kan nås på halvandet måned. Kan man besvare dem så er man godt sat til eksamen - måske ikke til topkarakteren, men man er rimeligt sikker på at komme igennem.

[quote=“sandgaard”:2imtqkt7]Hej soc.med

Vil du begrunde dit postulat? er det en general holdning?

Jeg overvejer manu kursus i år - og vil jo gerne undgå en dårlig underviser.[/quote]

Som du kan se af de andre kommentarer er det med undervisere jo super individuelt. Men jeg har også haft ham til SAU i cellebiologi og genetik på 2.sem og det var bestemt ikke en fornøjesle. Kan ikke genkende det med godt humør og god læring. På vores hold var mange utilfredse med hvordan han greb undervisningen an og hans attitude overfor studenterne.

Altså hvis du er nysgerrig på en underviser, så synes jeg da helt bestemt man skal lure af hvornår de underviser i SAU-timer og så kigge forbi til en af de timer - så kan du jo danne dit eget indtryk - og det er jo nok det allersmarteste…

[quote=“sandgaard”:1f89xwkm]Hej soc.med

Vil du begrunde dit postulat? er det en general holdning?

Jeg overvejer manu kursus i år - og vil jo gerne undgå en dårlig underviser.[/quote]

Som du kan se af kommentarerne er det med undervisere jo altid individuelt og det er jo meget forskelligt hvad man synes er en god underviser.
Jeg har selv haft ham som SAU underviser til cellebiologi og genetik og jeg kan ikke genkende de rosende ord. På mit hold var vi mange der synes at hans facon og attitude overfor studenterne var alt andet end behageligt, fyldt med godt humør og pædagogisk.

MEN eftersom der jo altid er så mange meninger om en underviser, så kan jeg kun anbefale at du selv tester underviserne af ved at dukke op på de holds SAU-timer hvor de underviser. Hvad enten vi andre har ris eller ros til en underviser så siger det jo absolut intet om hvad du vil få ud af det - så mit råd vil bestemt ikke være at fravælge MANU eller lign. før du har f.eks har dannet dit eget indtryk af underviseren…

Hej,
Jeg tog selv manu på 2. semester og havde Michael som underviser. Derudover har jeg haft ham til en øvelse. Jeg har kun positive ting at sige om ham. Han gjorde det virkelig godt på manukurserne. :up:

Nogle af dem der havde ham som sau-lærer havde også tilmeldt sig manu fordi de ikke vidste hvem det var der underviste på manu. De havde generelt været utilfredse med ham som sau-underviser men synes også han gjorde det super godt til manu. Problemet med sau timerne er nok at han har meget kort tid til at forklare noget svært stof og så er det ikke alle der kan følge med. :?

Men til manu har han tiden til at gøre det klart og forståeligt for enhver. Så jeg vil helt klart anbefale alle at tage manu også selv hvis de har dårlige erfaringer med ham fra sau-undervisningen. :wink:

Der er det med Michale Grave at han forventer man møder forberedt til undervisning, og han lægger ikke skjul på at det irriterer ham hvis folk ikke har forberedt sig og han derfor skal bruge tid på “unødvendige” spørgsmål.
Til gengæld synes jeg han strækker sig meget langt for at hjælpe, hvis man har problemer med et emne og han kan mærke at man arbejder for sagen.
Jeg havde ham til SAU i både genetik og biokemi på 2.

Om det så er gode eller dårlige egenskaber for en underviser skal jeg ikke være den der afgør, -men personligt synes jeg rigtig godt om ham og hans undervisningsmetoder.

Jeg tog selv Manu for ikke længe siden med Michael Grave - det var en fantastisk hjælp.