Jeg sidder og stresser omkring genetik eksamen. Er nemlig i gang med at forberede mig til cellebio, og tænkte at jeg undervejs også ville forberede mig til genetik. Det har så vist sig at cellebio endte med at fylde lidt mere, og derfor har jeg ikke haft chancen til at tænke på genetik. Skal op i cellebio om få dage, mens genetik er om 2 uger. Er bange for at jeg ikke når at få læst ordentlig op til genetik. Kan i komme med nogle råd eller tips? Tak.
Fokuser på en ting af gangen, to uger til at læse op til genetik skal nok gå! Jo mindre tid der går med stress over det man ikke når, jo mere tid kan du bruge på at lære - meget nemmere sagt end gjort <3
Med to uger ville jeg repetere slides i en lille uge, lægge en fridag ind også bruge resten af tiden på eksamensopgaver, så når du måske 7-8 stykker af dem. Der falder meget på plads når man kommer i gang, selvom man føler sig lost i starten.
Jeg brugte selv en enkelt uge på genetik, og det gik, så det kan lade sig gøre :)))
Tusind tak for svaret! Frygter bare at øvning af eksamensopgaver ikke kommer til at fungere, for har aldrig gjort det på den måde. Er mere slavisk i min eksamensoplæsning, så det med at lave eksamenssæt skræmmer mig lidt. Men igen tak for svaret.
hejsa, jeg er selv på samme måde med min eksamensoplæsning, men synes faktisk det fungerede ganske fint med at gennemgå eksamensopgaver. Jeg brugte egentligt ikke meget tid på slides, men ca. 10 dage med eksamensopgaver, og det hjalp virkelig. Held og lykke med det!!
Det kommer selvfølgelig også meget an på hvem man er, men min og mange medstuderendes erfaringer er klart, at eksamensopgaver er guld værd. Både fordi skriftlige eksaminer på au ofte er med typeopgaver, fordi man bliver god til det man specifikt øver sig på, men også fordi fagene fremadrettet er ret forskellige i deres måde at stille spørgsmål på, detaljegrad og fokus. Her kan eksamensopgaver hjælpe med at spore sig ind på det hele.
Hvis man bliver tidspresset kan man også læse nogle eksamensopgaver + svar igennem til sidst uden at besvare dem, så kan man nå lidt flere.
Men få celle overstået, også skal det nok gå fint med genetik også!
Eksamensopgaver, eksamensopgaver og flere eksamensopgaver. De er guld. Held og lykke til eksamen. Sig til hvis du dumper. Så får du mine noter. Jeg har indtil videre kun fået 12-taller gennem hele studiet.