Gennemsnit, hvor højt skal det være?

Hej folkens!
Jeg er ny her på forum, og regner selv med at skulle studere lægevidenskab til september, hvis alt selvfølgelig går efter planen.
Jeg går lige pt. på HTX og mangler kun en enkelt eksamen. (Mangler også svar fra skriftlige)
Mit gennemsnit ligger lige nu på 9,95 uden bonus, så tages der udgangspunkt i der også skal hurtig-start-bonus til med 8% og 3% for 4 A niveau fag, så vil snittet ca. ligge på 11.
Jeg frygter dog en af mine skriftlige eksamener ikke er så god, så jeg tænker, at mit snit måske vil falde til en 10,3 - 10,6 efter den sidste eksamen.
Tror i, at i værste tilfælde - at et gennemsnit på 10,3 evt. ville være nok hos Ålborg til en standby?

Tak på forhånd, hilen Louis!

+3% for 4 A-fag? Det er da standard at have 4. Kommer bonusen ikke først ved 5 A-fag?

Jeg tror ikke du skal frygte for ikke at kunne komme ind på én af de fire universiteter. 10,3 vil nok sagtens kunne lukke dig direkte ind på Aalborg.

Det er anderledes for HTX elever, der er det gennemsnit * 1,03 ved 4 A fag, og 1,06 ved 5A fag, ved ikke helt hvorfor det er således.
Det er jeg glad for at høre, så er det bare spændene at se hvordan det ser ud med de skriftlige!

Du har en chance hvis dit snit ikke falder under 10,0.På KU er man kun sikker hvis snittet ligger over 11,0 :slight_smile:
Husk en standby plads kan betyde ét årsventetid. Hvis du ikke gider det så skal du bare søge om en standby plads
kun i Aalborg. Hvis du får en standby plads fx på KU vil din ansøgning ikke blive sendt videre til de 3 øvrige universiteter.
Skriv gerne til os når den sidste eksamen er i hus.
Glæd dig til at komme igang med lægestudiet :slight_smile: !
Held og Lykke

Mange tak for svarene! Jeg regner med at søge ind alle steder, med undtagen af KBH. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så laver man prioriteringer? Jeg hælder mest til Ålborg, da det er tættest på min hjemby men søger self. standby pladser overalt. Vil faktisk bare gerne ind et sted :wink: Venter gerne hvis det er det som skal til.
Jeg vil holde jer opdateret om eksamenerne! de skriftlige skulle også gerne komme enten i morgen eller i overmorgen. Så er det også lidt nemmere og danne sig et billede af hvad den mindste karakter skal være, til den sidste eksamen for at have en reel chance.
Cheers!

Hey igen folkens, den sidste eksamen er nu afsluttet med et 12 tal i huen og mit endelige snit ligger på 10,692 med alt slags bonus - jeg satser stærkt på dette er nok og vil i fremtiden glæde mig til at anvende dette geniale forum. Allesammen held og lykke og god sommerferie!