Gennemsnit kvote 2 Aalborg

Til jer der er blevet optaget på kvote 2 i Aalborg; hvad var jeres snit i de fem adgangsgivende fag?

Vær obs på de udregner et simpelt snit, så de tager gennemsnittet fra hvert enkelt fag, adderer disse snit og dividere med 5, og det er altså ikke et vægtet gennemsnit, hvor A fag vægter mere end B fag fx.

Der er nu håb for mig ift at blive optaget på medicin (efter fjernelse af uddannelsesloftet), men mit snit er kun 9,8 i de adgangsgivende fag.
Så jeg har meldt mig til engelsk B for at forhåbentlig forbedre min karakter og dermed samlede snit, men er meget nervøs for om jeg får snittet højt nok.
Ender dog på 11,0 hvis jeg lykkes få 12 i eng B som online undervisning. :grimacing:
Relevant uddannelse og erfaring burde jeg have nok af.
Andre tips og råd omkring optagelse, fx steder hvor unitesten eller lign tests kan øves osv, modtages meget gerne!

Engelsk B online er neeeeeeeeeem - samme er eksamen. Det er først på A det bliver svært, for der handler det om grammatik og om at vide, hvorfor man opbygger sætninger som man gør. På B handler det bare om at klaske nogle sætninger sammen som lyder rigtige uden yderligere at skulle forklare sig.

Hvis du bare er nogenlunde til engelsk klarer du snildt at få en 12’er i hvis bare du lægger lidt arbejde i

@anon62804898 Ja, jeg frygter også det bliver indført igen, men krydser fingre og håber det holder! Om ikke andet burde det vel holde til ansøgningen 2020.

Var det noget med du havde arbejdet 7 mdr som sosu, og var det inden fristen d. 15/3 du gjorde det?
Jeg når at have arbejdet 5,5 mdr. som fys på hospital ved ansøgningsfrist 15. marts, men jeg kan se man skal have min. 6 mdr. for at det tæller. Så jeg er i tvivl om min erfaring faktisk er ligegyldig, selvom mit vikariat er på 7 mdr. totalt og først udløber til maj.

Og jeg kan huske du også læste fag op mhp karakterforbedring; er du helt sikker på om karakteren når at tælle i kvote 2, hvis man læser henover foråret 2020?
Jeg har nemlig først eksamen maj/juni, og fristen er jo i marts.

@Louemberg
Det er godt at høre, der er håb. Jeg villig til at arbejde benhårdt for at få 12.
Tog du det også online eller som selvstudie?

Jeg tog det online :blush:

Ingen flere, som kan oplyse hvad deres kvote 2 fagsnit var?
Kan se det tidligere har været omkring 11,3 i Aarhus (inden de fik unitest), så jeg er så i tvivl om mit bliver højt nok.

Kender du mon ikke nogle studerende på AAU som er blevet optaget gennem kvote 2, som kan fortælle hvilket gennemsnit de havde og hvor meget erfaring?

Ved ikke, om du har en kandidatuddannelse i baggagen - de har indført kandidatreglen pr. Slut februar - og det rammer nu os alle Med en kandidat fra denne ansøgningsrunde - der var ingen overgangsperiode :frowning:

Ved du evt. hvordan de beregner det, hvis man har haft Mat A, Dansk A og Engelsk A og kemi B og Fysik B - er det så ens karakter fra Engelsk B, der indgår i vurderingen eller Engelsk A?

Men man skal have Engelsk B for medicin - og der var min karakter bedre ene Engelsk A - er det så engelsk A der tæller? Selvom de har engelsk B som krav?

De tager den karakter, der stiller dig bedst :slight_smile: Ja, jeg synes det er så ærgerligt, at der ikke er plads til at vælge om :confused: jeg har heldigvis ikke en kandidat, så jeg blev så glad da loftet forsvandt - men det så uheldigt at andre kommer i klemme til gengæld.

Du kan dog ikke kombinerer karakterer fra forskellige niveauer - jeg har fx en fin karakter i mundtlig engelsk A, men en knap så god skriftlig engelskkarakter, så jeg troede jeg kunne nøjes med en skriftlig eksamen på B niveau - men det kan man ikke.

Super godt, at du ikke har en kandidat - jeg kom i klemme så få dage inden fristen for kvote 2 - ja, det er SÅ super ærgerligt :frowning: men der er desværre ikke så meget at gøre inden sommer :frowning: ok - super, så karakterne fra Engelsk B tæller, da de var bedre end Engelsk A:) det er rart at vide, såfremt det en dag bliver muligt at søge igen - held og lykke med det- håber, at det lykkedes for dig :slight_smile:

1 Synes om