Gode kollegier i Århus

På trods af at folk siger at der skulle være en masse kollegieværelser ledige i Århus her for tiden så vil jeg alligevel lige høre “hvad skal man holde sig fra”… jeg ville flytte ind i skjoldhøj og har fået at vide at det er et sted man skal holde sig fra… :wink: men altså er der andre skumle kollegier i århus?? :slight_smile:

Jeg ville nok også undgå Hejredalskollegiet, det er et lidt skummelt område at komme hjem til om aftenen.

Skjoldhoej er da ok … jeg har kun positivt at sige om det sted (jeg har dog aldrig selv boet der). Det er maaske lidt langt ude (5km fra universitet), men det er da ikke det vaerste

Hejredal ligger i det brømte (berygtede) gellerup og skjoldhøj ligger lige på den anden side, og det er der nogen der er utrygge ved. Ellers har jeg kun hørt problemer som minder meget om dem man har i alle fælles køkkener.

Og ja det er langt ude, men det tager cirka 15 minutter at cykle ind til uni…og 45-60 at cykle hjem :smiley:

Du skal da bare ind på Vilhelm Kiers Kollegium så -her bor jeg, og det er jeg super glad for :smiley: Tæt på uni, billigt, kort ventetid og rimelig gode faciliteter… Bare sørg for at få et værelse på 1. sal!

http://www.kiers.dk

/frederik

Børglum og lille Børglum er andre ok kollegier som ligger indenfor overskuelig afstand - og så ligger de ikke i et ghettoområde (det gør Vilhelm Kiers Kollegium tildels, dog ikke i samme udstrækning som Hejredal)

Undgå også de kollegier der ligger i NORD2/VEST2/SYD1/SYD2, kollegierne er sikkert ok, men de ligger alt for langt væk, medmindre du er mere til landsbyidyl end caféliv :slight_smile:

Jeg ville kun søge i Nord1 og Vest1 (du kommer ikke ind i midtbyen til studiestart)