Gode råd til UniTest 2020

, ,

Spændende om de kommer til at se en forskel i de optagedes profiler, sammenlignet med tidligere år.

Det gør det, ja. Jeg synes jo selvfølgelig at det er ærgerligt at man ikke kan gennemføre hele den ganske fremragende udvælgelsesprocedure SDU ellers kører med, men i disse tider er det absolut den rigtige beslutning at aflyse MMIen.

Det er jeg helt med på.

Men hvad hvis mor og far har en lang uddannelse og de sjovt nok er hjemme når testen laves. Og mor og far måske ingen uddannelse har… Med andre ord ved hjemmetest er muligheder for hjælp større.

Man kunne også have valgt videointerview…

Men det er jo en kunstig tid pt…

Man kunne sagtens have valgt videointerview, ja. Men det ville være svært at lave det ligesom MMIen alligevel. Jeg tror at det er den bedste løsning de har valgt omstændighederne taget i betragtning. Nu er det jo “bare” samme måde som AU optager deres kvote 2’ere på.

Som jeg har forstået det er det meningen at der kommer til at køre to sideløbende overvågningsprogrammer samtidigt med at man tager testen. Et program der overvåger computerskærmen og et andet program der overvåger deltageren via webcam. Hvis de kommer igennem med det bliver det jo meget svært at snyde.
Men det sætter krav til folks internet jo og hvordan SDU vil håndtere data fra 4000+ computere på én gang ved jeg ikke, men det har de nok en plan for.

Jeg var ikke klar over de kontrolforanstaltninger, som I nævner. Det er da altid noget. Så går det nok - med mindre der går Olsen Banden i den med et gammeldags polaroid billede, et krokodillenæb og 15cm stål wire - så det frit kan hænge ind foran webcam … :slight_smile: