Hej, jeg er lige blevet færdig med 1. semester på AU, og jeg er lidt nervøs for det berygtede 2. semester med funktionel anatomi og histologi.
Jeg kan se, at dumpeprocenten nu er nede på 5 %. Hvad skyldes det? Tidligere har den jo næsten altid ligget et godt stykke over 10 %… Har eksamen gennemgået nogen ændringer?
Jaa, nu får man vist at vide hvilket præparat man har trukket i histo. Før skulle man selv regne den ud under forberedelsen. (Ikke fordi jeg siger at det er den eneste grund til halveringen af dumpeprocenten).
Anbefaler by the way ikke at læse i ferien op til, og nyde din sidste frihed inden et hårdt år - (for 3. semester følger lige efter og er heller ikke helt nemt).
semester er rigtig hårdt, men det er bestemt ikke umuligt at komme igennem med sjælen i god behold. Man hører rigtig meget om semestret, og mit største råd er at tage det med et gran salt. Mange ting er ændret, og som en anden skriver, får man nu at vide, hvilket præparat man har trukket til eksamen. Derudover vil holdopgaverne i makroskopisk anatomi være fuldt pensumafgrænsende, hvilket betyder, at du får at vide præcis, hvad der forventes til den makroskopiske del af eksamen.
Man kan ikke slacke igennem semestret, da det er et kæmpestort pensum - bar husk ikke at falde bag ud, læg en god indsats fra start af og hold fri når du har fri.
Det er helt okay at være nervøs, men alt skal nok gå. Jeg var selv rigtig nervøs og havde hjertebanken en hel måned før eksamen. Efter eksamen var jeg – og mange af mine medstuderende – sådan: “var det virkelig bare dét?”.