Hepatitis vaccination

Hej

Jeg er 3. semesters stud.med på KU.

Jeg skal to uger til Kina på ferie efter eksamen til januar, men kan ikke finde ud af hvilken hepatitis vaccination jeg skal vælge…

Jeg har pt. ingen vaccinationer, og synes det kunne være rart at være vaccineret for både hep. a og b (især når man også arbejder som FADL-vagt :wink: ). Umiddelbart havde jeg overvejet at tage de 3 stik twinrex, så jeg er vaccineret lang tid fremover, men det vil koste mig små 2000 kr. at få. :frowning: Samtidig kan jeg se, at man på KU bliver tilbudt Hep vacc. på 6., men er det kun b? Hvad med a? Hvad når man er færdiguddannet læge, får man også tilbudt gratis vacc på hospitalerne rundt omkring i Danmark? Jeg føler mig lidt dum, hvis jeg giver 2000 kr. for en vaccine, som jeg kan få gratis om 1½ år.

Håber I kan hjælpe mig i mit dilemma… :wink:

mvh
Thomas

I RH klinikudvalg fik vi på 6 semester tilbudt Hep a-b vaccination.

[quote=“thomasbo”:2z13ltc1]Hej

Jeg er 3. semesters stud.med på KU.

Jeg skal to uger til Kina på ferie efter eksamen til januar, men kan ikke finde ud af hvilken hepatitis vaccination jeg skal vælge…

Jeg har pt. ingen vaccinationer, og synes det kunne være rart at være vaccineret for både hep. a og b (især når man også arbejder som FADL-vagt :wink: ). Umiddelbart havde jeg overvejet at tage de 3 stik twinrex, så jeg er vaccineret lang tid fremover, men det vil koste mig små 2000 kr. at få. :frowning: Samtidig kan jeg se, at man på KU bliver tilbudt Hep vacc. på 6., men er det kun b? Hvad med a? Hvad når man er færdiguddannet læge, får man også tilbudt gratis vacc på hospitalerne rundt omkring i Danmark? Jeg føler mig lidt dum, hvis jeg giver 2000 kr. for en vaccine, som jeg kan få gratis om 1½ år.

Håber I kan hjælpe mig i mit dilemma… :wink:

mvh
Thomas[/quote]