Hjææææælp!

Hej :smiley:

Jeg startet på medicin i sidste sept. og har dermed været igennem 2. semester, sådan mere eller mindre, men jeg er den uheldig som har både dumpet 1. og 2. semester. Jeg føler mig fortabt, har aldrig før dumpet eksamen og ved ikke hvad det er jeg gøre anderledes end de andre som bestå. :frowning:

Der skal lige nævnes at jeg er en flittig studerende som læser gennem hele semester.
Ved ikke rigtigt hvorfor jeg dumper.
Jeg vil meget gerne vide hvilke metoder i bruger til at komme igennem??

Hvilket uni læser du på? Det kunne måske hjælpe lidt på de svar der kommer!
:wink:

Hvilket uni læser du på? Det kunne måske hjælpe lidt på de svar der kommer!
:wink:

Til Z-fortabt:
For det første er det rigtig godt at have en fast læsemakker eller to, så man såvel i semesterets løb som i forbindelse med selve eksamenslæsningsperioden kan få de forskellige fagting på plads. Ikke mindst er det jo godt at lære sine svage punkter rent fagligt at kende.
Har du en læsemakker? Hvis ja, hvordan klarede hun/han sig til eksamenerne?

En anden god ting er at gennemgå eksamenssæt fra tidligere eksamener på det pågældende semester. På 1. og 2. semestre er der jo rigtig mange at teste sin viden efter.
Har du gjort det? Og hvis ja, hvordan har du så klaret dig ved gennemgangen af tidligere eksamenssæt?

For mit eget vedkommende søger jeg altid, når et nyt semester truer, at finde kortfattende noter, gennemgange, oversigter og lignende indenfor de enkelte fag, så jeg har og får fornuftige udgangspunkter. Dem gennemlæser jeg så hurtigst muligt i det pågældende semesters begyndelse.
Så kommer jeg ellers til forelæsninger og holdtimer med det mål for øje at se, hvad der lægges vægt på til eksamen.
Men jeg kommer bestemt ikke slavisk til al undervisning m.m., idet jeg hellere opprioriterer læsning på egen hånd og gennemgang med min læsemakker.