Hjælp en kommende stud.med

Hej forum,
Jeg er bleven optaget på medicin KU, sommerstart. yihaaaaaaa! Er mega glad og klar til at flytte. Nu kommer jeg fra Århus af og skal finde en bolig i kbh, men det er bare så svært. Jeg har søgt og søgt de sidste 1.5 uger efter noget brugbart. Jeg vil så gerne bo tæt på panum og til billige penge (doh, hvem vil ikke det :wink: ). Jeg er ligeglad om det er dele bad og toilet og seng og tandbørste osv. :slight_smile: Argh, please hjælp mig hvis I har noget.

p.s jeg har søgt boliggaranti over CIU, men de gav mig mildest talt en ikke-god lejlighed >20 km væk fra panum. Jeg vil kun tage det som en nødløsning.

mvh Proc

Står i samme situation som dig (skal godt nok ikke læse medicin men noget andet)
har du prøvet boligportal.dk eller boligbasen.dk
Der er nogen der har et værelse/delebolig til leje :slight_smile:
sådan noget som boligbutikken og KKIK - der står man på venteliste i 100 år.

Hej NI30,
tak for respons.
Ja jeg har en bruger i både boligportal og boligbasen. Det er tilmed betalt for, næsten 900 kr. haha jeg er virkelig desperat. Der må næsten være nogle flere af os derude, kom glad. Det kan være at vi står stærkere hvis vi forener vores kræfter og kan få en 3 værelses lejlighed.

Der er 1000’er andre der også vil bo tæt på Panum og billigt. Hvis du gerne vil have noget indenfor overskuelig tid, bliver du nødt til at gå på kompromis. Enten må det koste 5-6k - så skal du nok finde en privat udlejer - eller også må du finde dig i at cykle langt/køre i bus. Jeg valgte det sidste :slight_smile: Det fungerer overraskende godt: bor 25 min i bus fra Panum - bussen kører med 4 min. intervaller i myldretid og ca. 2 gange i timen ml. kl. 00-05 når man skal hjem fra Panumfester.

Søg ind på rigshospitalets kollegium. Det er ikke over CIU, der skal man blot lave en rigtig fed(?) ansøgning.
Så sæt dig ned og lav den vildeste ansøgning, ikke sådan en skriftlig en hvor du skriver hvor fortræffelig du er, men gerne en ekstrem og bisar en. Min veninde kom for 4-5 år ind på kollegiet ved at vedlægge sin bH str. meget stor + noget forskelligt bondage udstyr på en barbiedukke. Plat og barnligt…måske… men rigtigt fedt at bo der og det er kun 5 min på cykel fra Panum. En anden bekendt kom ind ved at lave en lave en tegneserie med sig selv i hovedrollen. Held og lykke. :lol:

Jeg har samme problem som deg, leter på boligportal.dk, lejebolig.dk osv. Står også på venteliste på ciu… Skal starte på medicinstudier 1.sep. Så hvis du er interessert i å finne en større leilighet og dele er jeg med på det!

Prøv eventuelt www.findroomate.dk. Det er folk,som udlejer værelser, og der er det faktisk muligt at finde nogen til en rimelig pris, synes jeg :slight_smile:

Jeg er i præcis samme situation… bor i Århus og er nr.2000 på ventelisten til et kollegieværelse… Hvis du har nogen gode ideer til en bolig er jeg lutter øre:-)