Hjælp en virkelig forvirret ny-studerende

,

Hej! Jeg er lige startet på 1. semester medicin på AAU og er lidt i tvivl om, hvordan man bedst læser op til eksamenerne.

Jeg var meget målrettet på at komme ind på KU og havde derfor kun undersøgt, hvordan man læser der. På KU ved jeg, at mange bruger Aspiri og PowerPoints fra holdundervisningen, men jeg ved ikke, hvad man tilsvarende bruger på AAU.

Jeg lærer ikke særlig godt af bare at læse i tunge lærebøger, så findes der pensumdækkende kompendier, Anki-decks eller Facebook-grupper, hvor noter og materiale bliver delt? Hvad bruger I selv til at læse op til eksamenerne?

Brug forelæsninger og studiesales læringsmål

Alle disse dækker dit pensum

Du mener vel forelæsning slides igås?

Tusind tak på forhånd

Jeps. Slides fra forelæsninger

Hej Medstudd

Tillykke med optagelsen på et mega fedt studie! :slight_smile:

Jeg ved at på AAU bruger de fleste, som neurodivergent nævner, forelæsninger og studiesals læringsmål. :slight_smile: Når man læser på de tidlige semestre så plejer disse at være rigtig gode. I sær studiesalsøvelserne kan give en konkret fornemmelse af hvad der forventes af en.

Derudover kan man supplere med at læse de kapitler i de pågældende bøger som i har fået anbefalet. Det kan fx være hvis i har haft om kraniet, du så skal finde kapitlet om det. :slight_smile:

Senere hen bliver der gået lidt mere til den i form af at man nok skal dykke meget mere ned i gamle eksamenssæt osv. Der er lavet en god tråd herinde som hedder noget alla “AAU Bachelor” - her står beskrivelser af det hele.

Jeg anbefaler allerede nu du gør dig bekendt med en god måde at studere dine noter på. Det kan være at lave dine noter om til Anki kort, eller anvende fx. Remnote som jeg personligt bruger. Jeg slår lige et slag for Remnote. Det synes jeg du skal undersøge. Skriv evt om jeg skal sende eksempler. Jeg har brugt det fra 3. semester og op. :slight_smile: