Hjælp! Jeg forstår det ikke!

Men jeg kan vel vælge og tage det sidste år af sygeplejeskolen færdig, så har jo gennemført den og kun hoppet fra en udd ikke??

Jeg læser det også sådan på ug.dk, at hvis du gennemfører din sygeplejerskeuddannelse, så kommer den ikke til at ligge dig til last, for det tæller ikke som et misbrugt forsøg på at uddanne dig, og du kommer heller ikke til at falde ind under kandidatreglen, da det jo er en bachelorgrad. Men spørg hellere en ekspert ved studievejledningen.

apopov

vil jeg gøre:) takker for hjælpen:)

GIver du ikke lige en update når du har snakket med studievejledningen? Jeg er lidt nysgerrig efter, hvordan det forholder sig når man har gennemført den ene af de 2 uddanelser man tidligere er optaget på.

jo det kan du tro skal jeg nok:)

  1. gangs reglen gælder for afbrudte uddannelser. Dvs har du 2 afbrudte uddannelser bag dig kommer du bagerst i køen, når du søger 3. gang, med mindre du får dispensation. Hvis du har 1 afbrudt og 1 anden der er gennemført vil du således ikke få problemer med den regel.

Derimod kan man så løbe ind i kandidatreglen, som siger man ikke kan optages på en videregående uddannelse hvis man allerede har en kandidatgrad.

Der kan søges dispensation for begge regler, aner ikke hvor tit de giver det, men det afhænger vel af omstændighederne.

Super så kommer det ikke til at have indflydelse på mig:) tak for den afklaring;)

Bare for at afklare dette helt vil jeg fortælle at jeg nu har snakket med flere studierådgivere og når man færdiggør sin bachelor tæller den ikke med i denne her 3 gange regl. Så puha dette skulle ikke blive en forhindring for mig:)