Hjælp tante Berlingeren

Nu er jeg efterhånden ved at være træt af at Berlingske Tidende evigt og altid skal bruge det samme billede til at illustrere Læger & Penge
se eks.
http://www.dinepenge.dk/pension/artikel/laeger-tjener-15-mio-kr-mere-sosuer

Hvad er det for et hjemmestrikket “navneskilt” og et sygeplejerske-stetoskop…???

er der ikke venligst nogle der vil donere dem et ordentligt billede???

Andreas Lundh

ja, det er lidt ringe.
Umiddelbart ser det også ud som om kitlen er langærmet! fy fy føj.

Er ked af at jeg ikke kan hjælpe. For jeg har altid en plov stikkende op af min brystlomme, og af frygt for klagesager har jeg også kun “læge”(Faktisk “lægevikar”… Man må jo ikke lyve for patienterne) på navneskiltet.

Noget helt andet er at jeg simpelthen ikke kan gennemskue hvordan læger kan tjene 2½ gang mere end en sosu… Hvordan kan det lade sig gøre?

Mvh. Christian.

Berlingeren er da velkommen til at skyde et par billeder af mig. Det nemmeste er nok, hvis de kommer ved 12-tiden på en hverdag. Så kan de tage billederne, mens jeg omfavner lægemiddelrepræsentanten, inden jeg stiger ind i min kansler-klasse Mercedes og drøner afsted til privatklinikken.

Hej Martin
Det er meget lettere bare at ta de private patienter på sygehuset- Så sparer du også udstyr, sygeplejerske osv… :smiley:

Et andet billede der ofte er i brug er dette: http://www.bt.dk/article/20090411/krimi/90411012/

Find 5 fejl…

Det er under al kritik med dén slags unøjagtigheder…

apopov

Det største problem er ikke, at Tanten, BT, EB og andet tabloidt avissprøjt ofte skabes af journalisters pengehungrende læserjagt. I enfoldighedens navn benytter de sig af oplagt virkelighedsfordrejede og sandhedsmodificerede billeder af sundhedsvæsenet, da penge oftest er lettest tjent, når der tales til den laveste fællesnævner.

Det helt store problem er, at mange mennesker “æder” den slags nuanceforladt opdigt råt. Alt for mange mennesker tænker ikke på, at man ikke skal tro på alt, hvad man læser!

Det store spørgsmål er, hvordan man kommer den slags vildfarelser om fx sundhedsvæsenet blandt almindelige mennesker til livs? :?
Er det oplysning eller offentlig diskussion, der skal til? Uanset hvad der skal til, så skal man nok ikke forvente den helt store hjælp fra de kære journalister, da der jo ikke er mange læsere (og dermed de store penge!) i at fortælle folk, at læger er mennesker, der ikke nødvendigvis er uhæderlige, pengejagende og stortjenende svindlertyper, bare fordi de er læger. Hmmm! :-x

S

Det kunne være sjovt at EB, BT osv gik efter håndværkere på samme måde som ved læger…
Det er sku svært at lave en “hofte operation” sort, efter arbejdstid…
Mindre svært er det for håndværkere…

Men på den anden side, er det jo også tåbeligt hvis EB, BT bidder den hånd som giver dem mad…

Helt enig, man kan ikke forvente, journalister frivilligt skyder sig selv i foden ved at fremstille virkeligheden på nogen anden måde end en sådan, der dybest set giver læsere. Det er nu som sådan også i orden, for det er journalisternes levebrød. Jeg ville bare virkelig ønske, at folk (almindelige mennesker, læserne af de respektive aviser m.m.) var mere kritiske overfor det, de læste. Man kan til tider blive noget overrasket over, hvor hult det egentligt klinger, når man banker lidt på folks evne til at skelne virkelighed fra opdigt.

S