Hjælp til bøger på B2?

Hej med jer!
Jeg skriver, da jeg lige er startet på B2 på SDU, og jeg er ret fortvivlet over hvilke bøger der giver mening at købe. Jeg tænker umiddelbart, at jeg er meget glad for visualitet ift. skitsering af svære koncepter. Jeg overvejer at købe “Bevægeapparatets anatomi”, samt et Atlas som enten skal være Sobotta eller Netters. Hvilke bøger købte I og hvordan skal man tilgå dette?

Tak på forhånd.

Jeg havde blot et atlas og brugte standardsvar ved siden af. Det fungerede rigtig godt!

1 Synes om

Jeg var meget glad for “Kompendium i makroskopisk anatomi - Bevægeapparatet”. Det er baseret på pensum bogen “Bevægeapparatets anatomi”.
Jeg lærer selv bedst visuelt, hvilket denne bog er virkelig god til

2 Synes om

Jeg var glad for Thiemes atlas og dertilhørende flashcard til anatomi delen.
Jeg brugte udelukkende standardsvar til anatomi. Deltog ikke til anatomi forelæsninger men kun arbejdsmedicin og embryologi forelæsninger. Disse elementer skal også bestås i B2. Brugte heller ikke bøgerne hertil.

1 Synes om

Kompendium og standardsvar var fint for mig.
Der er atlas tilgængeligt på biblioteket, hvis man virkelig har brug for det. Så kan du købe det, hvis du ender med at bruge det meget :slight_smile:

Det vigtigste er at have lidt styr på anatomien inden holdtimerne, så får man meget mere ud af dem :wink:
Og ellers så bare få øvet standardsvar så tidligt som muligt.

Arbejdsmedicin bør slides og forelæsningen være fint.
Til Embryology har Ninja Nerd nogle fine videoer på Youtube.

2 Synes om

Hvis du har en iPad, så kan jeg VIRKELIG anbefale at købe Complete Anatomy appen. Den er genial, og var det eneste jeg brugte til at læse op på B2. Det er virkelig detaljeret, og giver dig en 3D-forståelse som en bog aldrig kan give dig.

1 Synes om

Hej!
Er det appen der hedder “Complete Anatomy 2024”?

Yes, det er det lige præcis :slight_smile: