Hjælp til planlægning

Kære jer

Jeg er desværre havnet i en dum situation. Jeg dumpede B3 og har ikke taget det siden. Det havde jeg planlagt at gøre her i sommerferien. Nu er jeg så også dumpet B5 efter et meget svært eksamenssæt.

Jeg er så gået i gang med at tage B7 og B5 samtidig nu, og jeg synes, at det virker lidt uoverskueligt at tage dobbeltmodul.. Jeg føler ikke rigtig, at jeg har mulighed for at tage det ene eller det andet på et andet tidspunkt.

Så er der nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Er der nogen som har erfaring med at tage B5 med B7 eller andre to “tungere” moduler sammen?

Enten tager jeg det som dobbeltmodul nu, og ellers skal jeg jo tage det som dobbeltmodul i sommerferien, hvilket jeg ikke synes er bedre…

Planen
Hvad er det som gør at du ikke kan tage det senere? Er det uacceptabelt for dig at ændre tidsplanen eller hvordan? For det kan være fornuftigt at lave sin planer om af og til. Hvis problemet egentlig er at man ikke har været realistisk. For ellers ender man til sidst med at skulle revidere endnu mere.

Hvis du var helt lost med B5 bør du nok ikke tage et fag mere samtidig. Men hvis du egentlig var rimelig fint med, hvorfor ikke? Både B5 og B7 er der mange som finder svære.

Det er bare risikabelt hvis du kan komme til at skyde efter to mål og så misse dem begge.
Så du ender med 3 ulige moduler, som hængepartier. Der kan det være en god ide at sige STOP. Og så tage dem én ad gangen - og så som du selv nævner - et enkelt fag i sommerferien. Det er surt - men mere sikkert end at tage to samtidig og tabe dem på gulvet.

Man kan gøre noget ved sit eget bundniveau. Men ikke gøre noget ved hvilke eksamenssæt der kommer. Så hvis du er i tvivl, så ville jeg spille det på den måde der virker mest sikker. Og ikke gå for meget efter at jeg pludselig skal kunne klare noget jeg lige er dumpet i - samtidig med noget andet - bare for at kunne holde sommerferie.

Hvad gik galt?
Er svært for mig at sige hvad du bør gøre :slight_smile: men det vil være godt at identificere hvad der gik galt. Og så få det løst. Ikke læst nok? Læst forkert? For træt under eksamen?

Også vigtigt at finde ud af om du til eksamen fik for lidt point eller om du havde en uacceptabel mangel i dit svar. Som altså ville dumpe dig uanset hvor godt resten var.

De eksamener med SPOT. Du kan gøre dig den tjeneste at forberede dig til at naile spotten. Det giver en del point og kræver ikke nær så meget arbejde som den skriftlige eksamen. Og gør dig også mindre sårbar.

Håber du finder den rigtige løsning for dig :slight_smile:

1 Synes om

Den mest standard måde at bestå et modul på er at deltage til alle forlæsninger, forstå indholdet i forlæsning (samt hvad der er vigtigt og ikke vigtigt). Derefter arbejde med materielet her og der indtil eksamen.

Da du fysisk ikke har muligeheden at deltage til begge moduler, find dig en klog klassekammerat fra en af modulerne, som er villige at undervise dig i forlæsningen om “aften” (der hvor det ikke overlapper med forlæsningerne fra det andet modul), det plejer ikke at være det største problem, da din klassekamerat får nok mere ud af det end du gør. Med det sagt, så deltager du normalt til forlæsningerne og holdtimer til det andet modul hvor din klassekammerat ikke er med til at hjælpe.

Dobbelt moduler er altid nemmer når man får hjælp fra andre. Så handler det bare om at bruge dine weekender i de næste 10 uger på anki (masis er rigtige gode).

Først og fremmest - rigtig meget held og lykke med projektet.

Jeg synes det lyder farligt med B5 + B7, selvom B7 er lettere for de fleste, så er B5 en svær eksamen. Hvis du endelig ender med at gøre det, vil jeg anbefale dig at overveje fx FADL-kurserne til B5 og B7, og så tage B3 i sommerferien eller endnu bedre med Rask til Syg, såfremt de ikke ligger på samme dag.

Jeg synes dog også du skal overveje bare at tage B5 og få den afviklet, det vil måske give dig et boost til næste eksamen :slight_smile:

1 Synes om