Hjælp til praktikansøgning

Okay, man kan godt komme i praktik på et hospital, og jeg har fået et ansøgningsskema jeg skal udfylde. :smiley:
På skemaet står der at jeg skal vælge hvad jeg helst vil i praktik som.
Der står blandt andet:
Sygeplejeske, Fysioterapeut, Social og sundhedsassistent, Serviceassistent, Lægesekretær, Bioanalytiker, Radiograf og Ernæringsassistent/kok/bager.
Den spørg også om jeg har nogen særlige ønsker til f.eks. afdeling.

Hvad synes I jeg skal vælge? Og er der nogen der måske kan fortælle mig lidt mere om de forskellige områder?
Tusind tak på forhånd :slight_smile:
/Viktor

Hvis du har en lille læge-spire i dig, så vil jeg råde dig til at gå uden om følgende: serviceassistent (det er jo rengøring), ernæringsassistent (køkkenet) og sosu-assistent (pleje af patienter). Jeg tror også du får et meget kedeligt praktikforløb ved at følge en lægesekretærs arbejdsdag. Jeg vil anbefale følgende rækkefølge:

  1. Sygeplejerske (groft sagt, gør alt lægens grove arbejde, lægger venflons, giver medicin, osv.)
  2. Radiograf (tager røntgenbilleder, måske hvis du er heldig kan du også få set CT og MR)
  3. Fysioterapeut (meget alsidigt fag, fx patienter med halvsidige lammelser, som får hjælp til at bevæge de led, som er paralyseret, kan også være hjælp og guidance til patienter som har fået en ny hofte/et nyt knæ)
  4. Bioanalytiker (tager blodprøver og laver EKG-målinger), kan måske ligesom lægesekretær, være kedeligt for dig at følge med rundt)