Hjerte, lunger og nyre eksamen på AAU 1. Semester

Hjerte, lunger og nyre eksamen. Hvad skal man kunne til den eksamen. Jeg er lidt itvivl om man skal kunne alle læringsmål, eller kun dem fra Casen? Hvordan forbereder man sig bedst til den eksamen? Og hvad skal man fokusere på?

Man skal altid kunne alle læringsmål og ikke bare dem til Case. Dem til case er tit meget fyldelstgørende, men der kan være små dele som ikke er i case.
Jeg synes det vigtigste var at have styr på anatomien (Fordi den bliver i spurgt ind til 100%) på alle organerne. Jeg læste op sammen med nogle andre, og så diskuterede vi de emner vi ikke kunne forstå sammen. Vi havde hjælpemidler, så gode noter til ens oplæg er rigtig gode at have. Ikke skip noget da spørgsmålene både man være meget overordnet og meget detaljeret. :slight_smile:

Men hvis man er nervøs, så del det op i organerne og tag hhv. anatomi, fysiologi og histologi af alle.

2 Synes om

Hejsa

Som @Sofie1715 skriver, så skal du kunne svare på spørgsmål, der tager udgangspunkt i alle de læringsmål, der er givet under modulet.

Jeg anbefaler, at du for hvert organ gennemgår anatomi, fysiologi, histologi og eventuelt klinik heraf. Er der så nogle læringsmål, der ikke er dækket ind under det, så kan du selvfølgelig supplere med det derudover. Jeg fandt i hvert fald stor glæde med denne teknik, da jeg læste eksamen i de forskellige organsystemer, da læringsmål/modulplaner nemt kan blive uoverskuelige.

God læsning! :slight_smile:

2 Synes om