Hvad er folks erfaring ift. medicin på ku og på sdu? Hvilken er bedst? Hvilke fordele eller ulemper er der ved hvert uni? Hvad er jeres personling erfaringer?
Jeg har søgt før via kvote 2, og kom ikke ind. Så jeg vil sikre mig at mine prioriteter er i orden. Sidst tog jeg ku som nummer 1 men overvejer nu om jeg skal bytte rundt
Jeg går på SDU, modulersystemet er mega fedt og man får bedre mulighed for at få fordybe sig i et emmer af gangen. Jeg er virkelig glad for det, men der er sikkert også fordele ved ku
Og blot for at give et eksempel på, at det her spørgsmål er utroligt subjektivt, så synes jeg modulopbygningen er forfærdelig, og jeg har prøvet både almindelige semestre og moduler nu på SDU
Jeg ville uden tvivl vælge det sted, som passer bedst ift. dit netværk. Med mindre man ønsker en helt ‘ny’ start, så er det (i min optik) stærkt undervurderet at være tæt på familie, venner osv.
Du kan eventuelt prøve at tage til “studerende for en dag” på sdu? Jeg har også overvejet at tilmelde mig, for at bare se sdu og så tror jeg der er en kvote 2 gruppe på facebook til ku du kan spørge folk i
Man skal møde op. Jeg vil desuden gerne stemme i ift. hvad AskeH nævner. Du skal ikke undervurdere det at starte op i en helt ny by, hvor du ikke kender nogen. Det kan være hårdt, ensomt og frustrerende at bygge alt op fra bunden igen. Hvis du bor i/omkring Kbh og er glad for det, glad for byen, har hele dit netværk der osv., så ville jeg nok vælge KU, hvis det var mig
Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke synes det er dårligt, at man samler fysiologi og anatomi under et fag, det kan jeg sagtens se fornuften i, og det giver god mening. Det mener jeg bare ikke er nødvendigt at have en modulopbygning for at gøre. Det jeg ikke kan lide ved modulopbygningen er, at du virkelig ikke har tid til at komme bagud. Du har meget undervisning, eksamener hele tiden, og stort set ingen læseferie. Det passer ikke specielt godt til hvordan jeg læser, men sådan er folk jo forskellige.
Det er nok også værd at have med, at de fleste, der går på uni går der for første og sidste gang, og har med al sandsynlighed aldrig prøvet andet end det. Det siger jeg ikke for at sige, at deres holdning er forkert, det er bare noget, der er værd at tage med
Nu starter jeg på studiet til februar i Odense, og havde faktisk muligheden for at vælge enten den eller den nye i Køge og jeg valgte Odense grundet alt det gode jeg har hørt om modulopbygningen. Dog fik det mig til at tænke mig meget mere om efter jeg takkede ja til pladsen. Jeg er typen der ikke kan lide at stresse hele tiden og er tit syg, så kan nemt komme bagud… - of der tænker jeg at det muligvis bliver en kæmpe udfordring.
Ja pensum er måske mindre ift man fokuserer på bestemte ting og ikke ligesom på ku hvor man skal huske alt de sidste 4 måneder til eksamen, men at komme bagud er jo kæmpe -.
Tak for det. Må se hvad der sker når jeg starter….
Tillykke med optag Det skal nok gå fint. Der er masser som du og jeg, og folk klarer sig ganske fint. Eksamensperioderne kan blive lidt hårde, men jeg har hentet masser på 2 uger, så det er ikke fordi, at det er umuligt overhovedet. Gør det så godt du kan, og så skal du nok klare det!