Hvad er mine chancer for at blive optaget på AU?

,

Hey,
Jeg vil høre om I synes jeg har gode chancer for at blive optaget på medicin ved AU gennem kvote 2. Mit normale gennemsnit ligger på 9,8, hvor mit kvote 2 fagsnit ligger på 9,7. Jeg gik desværre ikke videre til MMI ved SDU, hvor jeg fik 49,67 point. Er nysgerrig på om dette mon er nok til en plads hos AU? Bruger de den samme score? Eller er deres højere eller lavere? Er der nogle der har oplevet at ligge lige til grænsen ved SDU og ikke kom videre til MMI, men blev optaget på AU?

Dine chancer på AU ser dsv ikke så gode ud… Reglen er vist, at ens fagsnit ganget med ens unitest helst skal give 520 ca. for at kunne være nogenlunde sikker på at komme ind på AU. 9,8*49,67=487 ca., så din unitest gør, at du ligger lidt under. En unitest på 53+ ville give dig langt bedre chancer på AU.

Jeg tror, at det er sket mange gange før, at folk ikke er kommet videre til MMI på SDU, men alligevel er kommet ind på AU, men det er så folk, som har haft rimelig høje fagsnit, må man gå ud fra.

Ved du om unitesten fra sdu har samme score hos au eller kan den være højere/lavere? Der står nemlig på AU’s hjemmeside at man først får svar d. 26 juli ift. unitesten sammen med resten af sin ansøgning

Det er den samme unitest score, de bruger.

1 Synes om

Blev du selv optaget gennem kvote 2? Og har du gode råd? Er Aspiri kurset værd at investere i? Jeg har prøvet nu 2 gange uden held at komme ind

Jeg er ikke kommet ind endnu. Tog unitesten sidste år i 3.g, hvor jeg fik 43 point. Tog den så igen i år og kom videre til MMI med 52.69 point. Jeg har ikke selv brugt aspiri, men det kunne være, du skulle prøve det, hvis du ender med at søge ind igen næste år.
Det eneste råd jeg kan komme med er at øve dig på din læsehastighed, hvis det er noget, du føler trak dig ned.

Jeg tror ikke, jeg kommer ind i år, så jeg ender nok også selv med at tage den igen næste år. Vil nok prøve at læse op med en GMAT bog til den kvantitative del af unitesten, som var den kategori, jeg klarede mig klart værst i, så GMAT kan også anbefales.

1 Synes om

Hvor mange point fik du i MMI delen? Samt har du andre uddannelser i tanken at søge ind på i mellem tiden?

Fik 17/28 point i MMI. Jeg har også søgt klinisk biomekanik, som jeg nok accepterer, hvis jeg ikke kommer ind på medicin i år. Så søger jeg igen næste år, mens jeg læser klinisk biomekanik.