Hvad er mit Kvote 2 snit?

Jeg har søgt ind på kunsthistorie i Århus via Kvote 2. De vurderer vel og mærket kun ud fra det vægtede gennemsnit, altså ikke erhvervserfaring og så videre. De studierelevante fag for kunsthistorie er:

Dansk A
Engelsk B
Historie B
Fremmedsprog B

Jeg fik følgende karakterer i disse fag:

Dansk A, mdt. (vægt 1): 12
Dansk A, skr. (vægt 1): 10
Dansk A, skr. eksamen (vægt 1): 10
Historie A, mdt. (vægt 2): 10
Historie A, mdt. eksamen (vægt 2): 7
Engelsk B, mdt. (vægt 0,75): 12
Engelsk B, skr. (vægt 0,75): 12
Engelsk B, skr. eksamen (vægt 0,75): 12
Tysk B, mdt. (vægt 0,75): 4
Tysk B, skr. (vægt 0,75): 4
Tysk B, mdt. eksamen (vægt 1,5): 4

Således der er 12,25 karakterer i alt da:

Dansk = 3 karakterer
Historie = 4 karakterer
Engelsk = 2.25 karakterer (da eksamen URETFÆRDIGT kun vægtes med 0,75)
Tysk = 3 karakterer

Hvis jeg skal dividere med 12,25, får jeg: (12·1 + 10·1 + 10·1 + 10·2 + 7·2 + 12·0,75 + 12·0,75 + 12·0,75 + 4·0,75 + 4·0,75 + 4·1,5) / (3·1+2·2+5·0,75+1,5) = 105 / 12,25 = 8,571.

Men i denne tråd (au-kvote-2-gennemsnit-t17900.html) nævner en bruger ved navn Dysp, at niveauerne ikke tæller i Kvote 2 ansøgningen? Er det korrekt? I så fald vil jeg nemlig få: 97 / 11 = 8,818.

Der er ingen vægtning ved udregning af kvote 2.
Regnestykket:

trin 1) fag 1 (karakter 1 + karakter 2 + … + karakter n) divideret med antallet af karakter = gennemsnit af fag 1

trin 2) det samme for de øvrige fag

trin 3) summen af alle faggennemsnit divideret med antallet af fag = kvote 2 gennemsnit

Mit regnemaskine siger at du har 8,79.

Held og lykke!

Tak for svaret. Kan du give mig et link (fra AU), hvor det bekræftes, at de ikke vægtes? Kan nemlig ikke finde det.

Dermed står jeg således:

8,79 VS. 6.9 (kvote 2 kvotienten fra 2010)

Selvom det er svært at vurdere, vil I så ikke mene, at jeg har pæn god chance for at blive optaget? Snittet stiger vel næppe med 1,9?

Kig under Kvote 2 (der står ikke decidereet at det ikke vægtes, men jeg har fået det bekræftet af studievejledning på AU for ikke længe siden):
http://studieinfo.au.dk/bachelor_optagelse_dk.cfm?fag=2000

[quote=“AManHere”:xzpcgnd8]Dermed står jeg således:

8,79 VS. 6.9 (kvote 2 kvotienten fra 2010)

Selvom det er svært at vurdere, vil I så ikke mene, at jeg har pæn god chance for at blive optaget? Snittet stiger vel næppe med 1,9?[/quote]

Ikke for at jorde tvivl i dit sind, men jeg kan afsløre, at da jeg blev student i 2008 var gennemsnittet for medicin ~7,x i århus. Nu er det 2011 og snittet er 10,x, samt 11,1 på kvote 2 :wink:

[quote=“Dysp”:35z47a1d][quote=“AManHere”:35z47a1d]Dermed står jeg således:

8,79 VS. 6.9 (kvote 2 kvotienten fra 2010)

Selvom det er svært at vurdere, vil I så ikke mene, at jeg har pæn god chance for at blive optaget? Snittet stiger vel næppe med 1,9?[/quote]

Ikke for at jorde tvivl i dit sind, men jeg kan afsløre, at da jeg blev student i 2008 var gennemsnittet for medicin ~7,x i århus. Nu er det 2011 og snittet er 10,x, samt 11,1 på kvote 2 :wink: [/quote]

So pointless. Det er da så usammenlignet.
At du havde et snit i 2008, som er meget afvigende i forhold til kvotienten i 2011 er så inkommensurabelt et faktum ift., at “AManhere” tror, at han/hun har en chance ud fra det, der var snittet SIDSTE ÅR. Der er også forskel på studiernes popularitet, antallet af ansøgere etc.

Til AManHere:
Det er altid svært at udtale sig i øjeblikket omkring adgangskvotienterne fordi, dr er så mange ansøgere i øjeblikket. Men jo, det ser da ud til, at du har en chance. Der er bare det, at der er rigtig mange, der har været ude og supplere så kvote 2-kvotienten kan sagtens stige markant. Men hold modet oppe og lad os se, om det ikke går :slight_smile: Alt held og lykke skal du i hvert fald have. :wink:

[quote=“Kulka”:2x6vq8u0][quote=“Dysp”:2x6vq8u0][quote=“AManHere”:2x6vq8u0]Dermed står jeg således:

8,79 VS. 6.9 (kvote 2 kvotienten fra 2010)

Selvom det er svært at vurdere, vil I så ikke mene, at jeg har pæn god chance for at blive optaget? Snittet stiger vel næppe med 1,9?[/quote]

Ikke for at jorde tvivl i dit sind, men jeg kan afsløre, at da jeg blev student i 2008 var gennemsnittet for medicin ~7,x i århus. Nu er det 2011 og snittet er 10,x, samt 11,1 på kvote 2 :wink: [/quote]

So pointless. Det er da så usammenlignet.
At du havde et snit i 2008, som er meget afvigende i forhold til kvotienten i 2011 er så inkommensurabelt et faktum ift., at “AManhere” tror, at han/hun har en chance ud fra det, der var snittet SIDSTE ÅR. Der er også forskel på studiernes popularitet, antallet af ansøgere etc.

Til AManHere:
Det er altid svært at udtale sig i øjeblikket omkring adgangskvotienterne fordi, dr er så mange ansøgere i øjeblikket. Men jo, det ser da ud til, at du har en chance. Der er bare det, at der er rigtig mange, der har været ude og supplere så kvote 2-kvotienten kan sagtens stige markant. Men hold modet oppe og lad os se, om det ikke går :slight_smile: Alt held og lykke skal du i hvert fald have. :wink: [/quote]

Jeg har ikke snakket om mit gennemsnit. Jeg pointerer bare, at det kan skifte helt sindssygt og man ikke aner hvordan det kommer til at ligge. Det kan gå op og ned. Ingen ved det.