Hvad gør jeg?

Hej allesammen :slight_smile:
Jeg er en pige på 17år, og min store drøm er virkelig at blive læge.
Lige nu går jeg på Hf, og det gør jeg af en grund, at jeg fik en psykisk sygdom sidste år, så min læge turde ikke sende mig ud på en tre årig uddannelse. Den sygom er heldigvis helt væk, så nu er mine læge drøm vendt tilbage.
Jeg er utrolig god i skolen, og lige nu ligger mit gennemsnit på over 10.
Men mit store spørgsmål er så: De fag jeg ikke kan få på min hf, kan jeg godt bare læse dem op på vuc? Jeg kan komme ud af Hf med matematik på b, kemi på b og biologi og fysik på c. Men er det så en mulighed at læse dem alle op på a på vuc? Og når jeg skal ind på medicin studiet, er det så skidt kun at have en hf eksamen?

Håber I kan svara, da det virkelig er min drøm! :slight_smile:

Jeg har en HF eksamen og måtte supplere de sidste niveauer, for at kunne blive optaget.
Jeg kender mange andre medicinstuderende som også har en HF som baggrund, uden at det giver særlige problemer. Så det synes jeg ikke du skal bekymre dig om.

Det er da i øvrigt kun matematik der kræves på A (og dansk) såvidt jeg husker??

Godaften,

Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skal kunne læse medicin, da der kræves en gymnasiel uddannelse for at blive optaget, hvilket HF jo er. Så det er bestemt ikke skidt. De specifike krav er desuden, at man har matematik på A niveau, mens fysik og kemi skal være på B niveau. Du kan også gøre det nemmere for dig selv og tage fagene på gsk over nogle måneder. Klø på. Det tager måske et år eller mere, at få opfyldt alle krav, men det er jo også det værd, hvis det er (som du skriver :smiley: ) din drøm.

Held og lykke!

Xa.

Mange tak for jeres svar! :slight_smile:
Det hjalp meget. - Nu er det bare med at klø på!