Hvad kom du op i på 3 sem?

Undskyld jeg siger det, men det lyder da noget nemmere end den skriftlige eksamen i Århus. Bare en mundtlig.

Bare??? Tror nu hellere jeg ville have haft en skriftlig. Der risikerer man i det mindste ikke at blive dumpet ved at trække et enkelt eller to emner, man ikke kan ud af hele anatomien. Desuden bliver alle studerende testet på lige fod ved en standardiseret skriftlig prøve, og ikke tilfældig lodtrækning blandt gode og dårlige spørgsmål… Tror jeg kunne have fået alt fra 6 til 13 afhængigt af spørgsmål :smiley:

HS.1+ 2anden uge i embryologi
BS plexus brachialis

Min eksamen var overstået på under 15 minuter! Eksamniatorerna sa “vi er i godt humør idag og gider ej sidde her,det er ju snart forår så lad os få dette overtstået nu”…haha.Hade et hyggeligt snack og fik mit 7 tal.

Hmm. Jeg kan forsikre dig om, at ingen på 3. semester synes, det er en nem eksamen når de læser den til den.

Vil ikke ind i en “I har det for nemt, vores studieordning er hårdere” diskussion, men kom til at tænke på en ting:

Hvordan sørger SST for at lægeuddannelsen på de 3 universiteter i DK alle lever op til samme standard?

jeg kom op i uge 1 - 2 embryo
og uge 3 til og med uge 8 i embryo

og jeg bestod ikke :frowning:

Jeg havde det svært med at huske hvad der skete mellem dage 45 og 47

PS Morgens er en rar mand hvis du lærer ham at kende, jeg har ham som underviser nu.

Var oppe her i vinters og trak:

Hovedspg: Autonome Nervesystem
Bispg.: Ekstremiteters udvikling

Eksaminator: K. Mølgaard (fin fyr, btw.)

Men to. til nuværende og kommende 3. semester på KU samt uforstående SDUer og AUere, så er 3. semester ingen dans på roser - det er et ondt semester, som virkelig tærer på kræfterne - folk har altid en tendens til romantiseren, når de er færdige og har bestået det, men mens man var i det, så var det den generelle opfattelse blandt dem, som jeg kender, at det var næste ubærligt hårdt at komme igennem.

Gode råd: Hårdt arbejde og disciplin virker, så hvis du ikke besidder en rugbrødsmotor, så er det om at finde en! Og en god læsemakker er et must for de fleste vil jeg tro.

Jeg ved ikke helt om din teori holder, da jeg kom op i følgende:

Hovedspørgsmål:oe nerver
Bi:rygsøjlens udvikling - embryologi

Var oppe hos Anders Hay

Buffysboy: Kinesisk humor bør altid ledsages af en vejledning!