Hvad skal du være når du bliver stor?

Jeg synes det kunne være sjovt at hører hvad du skal være når du bliver stor? Med andre ord, hvis du imorgen skulle vælge at uddanne dig i et speciale hvilket ville du så vælge?

Alle specialer har ikke fået plads på listen, men jeg håber folk alligevel vil give deres stemme…

Klinisk Fysiologi-Nuclearmediciner som første valg lige nu. :smiley: Men både pædiatri og onkologi har også interesse. Endelig er jeg blevet ret hooked på et kirurgisk speciale, efter at være startet i kirurgisk klinik dette sesmester, men af forskellige heldbredsmæssige årsager er det tvivlsomt om det ville kunne lade sig gøre som levevej.

Jeg hælder til et kirurgisk speciale. Da jeg startede i sin tid ville jeg være praktiserende, men efter et vikariat i Ortopædkirurgi, synes at den kirurgiske vej kunne være mig. Ved dog ikke hvilken et!

Jeg ender nok som knoglehøker eller bedøvelæge, hvilket heldigvis er et rimelig taknemmeligt speciale at komme indenfor.
Godt man ikke har beskidte drømme om at blive dermatolog - tænk at leve et liv med at kratte i sårskorper og bryde sin hjerne med dilemmaet - skal jeg ordinere creme med eller uden steroid.

Jeg regner med at ende som kardiolog eller som anæstesiolog.

Synes jeg også kunne være interesssant, men jeg vil helst hurtigst muligt væk fra hospitals systemet det tiltaler mig ikke.

Jeg vil have medbestemmelse, hvorfor det at få sit eget klart tiltaler mig!

Almen medicin fik min stemme…

Der er godt nok gået babuuuu babuuuu i det (=Anæstesiologi) - men så kan det være der bliver plads på det speciale jeg en gang vil ha´ :smiley:

4 ønsker…
Rockstjerne
Pædiater
Almen mediciner
Pskyiater
:slight_smile:

Ophtalmolog S

Jeg synes ofte man høre at de kirurgiske specialer i fremtiden vil få det svært. Hvilket jeg bl.a. har hørt begrundet i den procentvise store andel af kvinder på studiet, men det ser da ikke ud til at blive at problem, hvis studmed.dks dejlige brugere repræsentere gennemsnittet.

Jeg hælder klart til det kirurgiske :smiley: nærmere betegnet PLASTIKKIRURG. Her har jeg både mulighed for at arbejde i det private, og/eller på hospital. Det er lige mig.

kirugien lyder da klart spændende - men at arbejde med børn fascinerer mig meget (helt tilbage fra tiden som vikar på en folkeskole), så pædiatrién får min stemme idag - hvem ved hvad det bliver når jeg bliver færdig.

Kardiolog :smiley: …helt klart kardiolog.
Tænk at skulle programmere pacemakere og ICD´er dagen lang…må vist til at få mig et liv! :wink:

Hælder til ortopædkirurgi eller anæstesiologi - i hvert lige nu, men det kan jo hurtigt ændre sig. Kan i hvert fald udelukke psykiatri :smiley:

Hvor ligger fascinationen i anæstesiologi, hvis man må spørge ?
(jeg er bare nysgerrig - kan nemlig ikke lige se det for mig)

[quote]Hvor ligger fascinationen i anæstesiologi, hvis man må spørge ?
[/quote]
Jeg synes det interessante ligger i traumatologien og intensivmedicinen. Det er ikke så meget selve anæsteseringen til operationer jeg finder fascinerende.
For mig virker anæstesi som en god blanding mellem rutinepræget arbejde (almindelig bedøvning af patienter til operation) og akut arbejde (traume & intensivafdeling).

Lækkert at se så mange har deltaget i denne lille afstemning, men jeg tror nok at vil man ende som Anæstesiolog - så skal man hvis allerede nu til at forske og har man ikke en plan for en ph.D så er dte nok en god idee at komme igang :smiley:

Før jeg læste denne tråd var jeg bekymret - nu er jeg RIGTIG frustreret :cry:

Det gik nemlig op for mig at jeg - foreløbig skal uddannes indenfor; Kardiologi, obstetrik/anæstesi/traumatologi/almen medicin/ plastikkirurgi/thoraxkirurgi.

Har overvejet om det eventuelt kunne kombineres - men mon dog ikke hverdagen vil blive lidt stressende? Mine patienter vil møde op i praksis, med ondt i brystet og modne til en bypass, bekymrede over den pneumothorax de pådrog sig i bilulykken på vej derhen, og ønsker samtidig at få lavet en arkorrektion imens jeg tjekker, om deres fødsel skrider fremad!! :shock:

Hmm - måske man bare skulle glæde sig over, at man har valgt en uddannelse, med så mange fantastisk interessante facetter :slight_smile:

Neurologi får helt klart min stemme på nuværende tidspunkt… Men også plastikkirugi og kardiologi er da værd at tage med som muligheder…

“Andet” får min stemme, da jeg gerne vil forske og undervise indenfor neurofysiologi. Det er et utroligt fascinerende fagområde og jeg synes det kunne være spændende at undervise stud.med’er :smiley:

… Men jeg når måske at skifte mening inden jeg er færdig