Er det hele Mims patogenparade som skal læres udenad, eller er det kun nogle af mikroorganismerne? (Kan man gå ud fra det der står på medicinnoter?)
Hvis nogen har en læseliste over semestret så pls vær sød at sende det til mig ![]()
Er det hele Mims patogenparade som skal læres udenad, eller er det kun nogle af mikroorganismerne? (Kan man gå ud fra det der står på medicinnoter?)
Hvis nogen har en læseliste over semestret så pls vær sød at sende det til mig ![]()
Jeg har fået at vide at hvis der ikke bliver nævnt sider/kapitler i bogen, dvs. hvis kun bogen er angivet, så er hele bogen pensum. Jeg ved så ikke hvor sandt det er, fordi jeg ikke engang er startet. I hvert fald vil jeg gerne smide hypotesen ud i forummet for at se hvor meget den egentlig holder ![]()
Mikro består af to dele. Immunologi og mikrobiologi.
I mikrobiologi er pensum en positivliste, som I får på Brightspace. Den læner sig meget op ad pathogen parade men med undtagelser. Det forventes at man kan alle på listen. Generelt er bogen MIMS rigtig skrald imo. (Og findes desuden på clinical key - save the money)
I immu er det immunologi-bogen, som er pensum. Er normalt ikke fan af bøgerne, men synes faktisk lige den bog var god og overskuelig