Hvem har været i Norge?

Hej alle.

Jeg har brug for nogle oplysninger, ikke til mig selv men det kunne også godt blive aktuel engang så dybest set er jeg også selv interesseret. Følgende spørgsmål ønskes besvaret af en speciallæge jeg kender, som har fået så mange fejlmeldinger under registreringsforsøg her på forum at jeg stiller min brugerprofil til rådighed:

  • er det nogenlunde nemt at finde et midlertidigt job I Norge udenom vikarbuerauer, ca 8-12 måneder?
  • hvis man har fokus på at få mange penge med hjem, hvad bør man så vide? tænker på om der findes geografiske regioner, ansættelses-/kontraktformer, eller andre faktorer som gør en forskel på lønsedlen
  • kan man forhandle sig til fri eller billig bolig, eventuelt bil m.v. for at formindske egne omkostninger?
  • andre fif eller informationer som I mener man bør vide

Det der med pengene i fokus må i gerne kritisere, men der er simpelthen tale om muligheden for at side i en gældsfri bolig som under 40årig, så det er vel et nogenlunde hæderligt mål hvis man samtidig sætter en ære i at aflevere et godt stykke arbejde I bytte…? Erfaringer fra både faste og vikarstillinger er der rigeligt af, også fra forholdsvis øde steder hvis det hjælper. Anyways, alle informationer som hjælper en til at navigere frem til de rigtig lukrative muligheder er velkomne. Hvor skal man lede henne, hvem kontakter man, hvad skal man huske at forhandle sig til?

På forhånd tak.

Hej :slight_smile:
Jeg går med samme overvejelser og spørgsmål. Vil nemlig også afsted til Norge på noget tidspunkt af økonomiske årsager. Vil høre om du er kommet afsted eller fået besvaret dine spørgsmål andre steder - kunne nemlig godt bruge opklaringer og du må gerne melde tilbage :slight_smile:

Jeg har vældig meget information omkring dette emne.

Du er velkommen til skrive en privat besked vedr. dette.

1 Synes om