Hvilke specialer har mindre skæve tider og er mere stabile(under uddannelse og arbejdet som speciallæge)?

Selvom jeg selvfølgelig er opmærksom på, at en læges dag kan være travl lige meget hvilket speciale der er tale om, vil jeg gerne vide hvilke specialer der har de mest stabile arbejdstider og hvor man ikke er ‘on-call’ (jeg ved ikke hvad det danske begreb er), og derudover over de specialer der er mere stabile mht. arbejdets indhold. Med stabile arbejdstider mener jeg at de ligger nogenlunde i dagtiderne. Mit foretrukne speciale var egenligt neurologi, men jeg ved faktisk ikke om hvorvidt man er on-call eller ej. Patologi læser jeg tit er det man burde vælge, hvis man ikke kan lide at være i hospitalet. Der er lang vej til at blive speciallæge, men jeg ved at jeg arbejder bedst i et mere stabilt/kontrollerbart miljø, end hvor det uforudsigelige er mere sandsynligt, og jeg vil gerne være i et speciale hvor jeg kan yde mit bedste fremfor at løbe forvirret rundt.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er der ikke forskel på arbejdstider når man er under uddannelse til speciallæge og når man er blevet speciallæge? Hvilke speciallægeuddannelser har de mest stabile arbejdstider?

Jeg tror der har været et opslag med dette spørgsmål, men jeg kunne ikke finde det, så jeg spørger igen.

2 Synes om