Hej, jeg arbejder i skadestuen FAM i Odense under orthopædkirugisk afd. Og i Svendborg og har Tidl arbejdet i medicinsk fam på sjælland. Såvidt jeg ved ansætter medicinsk FAM i Odense ikke studerende.
Generelt ansætter man internt til lægevikariater, så hør på din klinik om de ikke kunne være interesseret i have dig ansat. Der sker intet ved at spørge, kender flere der er blevet ansat på den måde
Angående vikariater er lægevikar overenskomsten blevet bedre og bedre, det gør dsv at det ikke på samme måde er lukrativt at have stud.med iforhold til KBU læge eller uklassificeret. Men sålænge der meget et løn og ikke forholds fokus i FADL forbliver det nok dsv sådan.
Det vil sige at der er væsentligt mindre opslåede vikariater end stud.med, der ønsker vikariater. Det skal ikke slå dig af hesten, men man skal være klar over at konkurrencen er hård omkring jobs i de brede specialer, som geografisk er tæt på Odense og med studievenlig vagtbyrde.
Da jeg fik jobbet havde jeg arbejdet på afdelingen i et årstid, og mit indtryk var at det var meget nepotisme, der gik igen hos os 3 der blev ansat udaf de næsten 100 ansøgere. To af os havde arbejde på afd i forvejen og den sidste far var overlæge på afdelingen. Nogen af de nyrere, der er kommet har ingen ortho erfaring, men har som udgangspunkt tidl vikariater andetsteds fra.
Angående arbejde så er man de fleste steder forvagt, altså yngste lægefaglige. I odense og svb er også OP vagter til lægevikarene efter ønske, som primært går ud på at holde hofter. Synes man det er mega fedt kan man generelt få lov til lidt mere, men det kræver man langsomt opbygger en gensidig tidlig til kirugerne.
vagtlag i AV og weekend, med mulighed for at tage intro og kbu lægers vagter ved sygdom alt efter kompetencer.
Spring ud i det, har udentvivl været det på studiet, der har rykket mig allermest fagligt. Søg bredt, vær fleksibel og få nogle kontakter på afdelingen, gælder også for resten af dit virke.
reponer og fikser
også heller lykke med det