Hvilke (studie)relevante jobs har I?!

Kære alle stud.med’er

Som overskriften siger, hvilke jobs har I?!
Del jeres oplevelser og lad os inspirere hinanden :blush:

Jeg har læst mig frem til, at mange tager FADL-kurset mhp. på SPV-vagter, samt VT-vagter, andre får jobs i almen praksis eller på hospitaler.
Særligt får flere jobs i almen praksis - det er jeg i øvrigt vildt nysgerrig efter, at høre jeres oplevelser og erfaring af.

Jeg vil også gerne vide, hvornår (hvilket semester/modul) tog i FADL-kurset og hvor mange vagter tager I? Jeg ved, at det kan variere ift. eksaminer og andre forpligtelser, men er 1-2 vagter om ugen urealistisk? Kombinerer I det med forskning eller frivilligt arbejde? Nogle der har været i Norge i en sommerferie for at arbejde? Er nogen mon i medicinalindustrien? Hvilke afdelinger på hospitalet? Har det mon ført til forskningsår eller andre spændende muligheder?

Del jeres erfaringer og bliv inspireret.
GOD sommer til alle :sunglasses:

Jeg har taget rigtig mange SPV-vagter og tog kurset på 2. semester. Pt. er jeg på et SPV-hold, så jeg er med til at lave vagtplanen og har mulighed for at tage mange vagter. Jeg har ugentligt 1 vagt om ugen, men 1-2 vagter om ugen er ikke urealistisk. Det er meget fleksibelt, hvis du tager individuelle vagter ved vikarbureauet.

I sommerferien skal jeg arbejde som lægevikar på fuldtid og derefter har jeg mulighed for at indgå i et lægevikarhold på samme afdeling efter endt vikariat.

Jeg arbejder i 2 almene praksisser. Det første fik jeg slut 3. semester og det andet starten af 5. Vagterne har været super fleksible og har været mellem 0 og 2 vagter ugentligt, alt efter mine egne ønsker.
Det skal dog siges, at jeg er ene studerende i den ene praksis og at der er sabbatårs folk i den anden praksis, der har gjort, at jeg ikke har været forpligtet til så meget. Dette ville nok ikke være tilfældet, hvis man SKULLE fordele vagterne mellem et hold studerende.
Jeg er enormt glad for jobbet og mine arbejdspladser og jeg kan mærke, at jeg bliver kastet ud i flere og flere ting selvstændigt som tiden går, hvilket jeg synes er fedt.

Nu skal jeg starte på kandidaten efter sommerferien med daglig mødepligt, så at bibeholde arbejdet er nok ikke muligt. Jeg har dog fået en scanne-tjans og nogle administrative opgaver på mit ene job som jeg kan gøre når det passer mig (også weekend og aften), så det giver mig nok nogle timer på kandidaten.

Jeg har valgt ikke at få SPV kurset, af den grund at jeg ikke ville have tid til at tage vagter.

Mvh BOV :cowboy_hat_face:

Dejligt @myraki10 :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:
Og spændende med lægevikar! Hvor langt er du i studiet og hvor skal du være lægevikar? :relaxed:

Hej Bov :blush:
Spændende - hvilke opgaver har du hvordan adskiller de to jobs sig fra hinanden?

Nu siger du mødepligt hver dag på kandidaten, er det KU, du går på? :sunglasses:

1 Synes om

Hejsa :blush:

Det tænker jeg da også er relevant og fedt du kan udnytte alle dine kompetencer! Ved du, hvor man skal holde øje med jobs som fx blodprøvetager? :blush: og fra hvilket semester/modul er man kvalificeret?

Og til jer alle tre: 1000 TAK for at dele med os alle :grin:

Hejsa!

På det første job er arbejdstiden fra 8-12 og der tager jeg primært “hotel” blodprøver, EKG, LFU og står for uronprøver også. Samt en del papirarbejde og forfaldene jobs. På det andet er det prøver op til årskontrol fra 8-15 så det er varierende, men med mere run på. Men overordnet set er de ret ens.

Jeg går på AAU, hvor man er på sygeguset fra 8-12 alle dage med undervisning efter. Så en del sidemands læring på de forskellige afdelinger.

Mvh Bov

1 Synes om

Jeg er lige blevet færdig med 9. semester, og lægevikariatet er i psykiatrien.
Det er normalt først efter 8. semester, du kan blive ansat som lægevikar

1 Synes om

Jeg har taget blodprøver samt ekg`er på Herlev hospital 1,5 år i mit sabbatår. Det er fedt fordi man stifter bekendtskab med alle afdelinger på hospitalet, samt akutten. Også en god anledning til at blive god til at stikke og lægge pvk. Derudover har jeg arbejdet på kardiologisk Gentofte hvor jeg varetog holter-ambulatoriet et par dage om ugen. Selvfølgelig ikke analysearbejdet. Så hjælper jeg med dataindsamling på RH.
Håber du kan bruge det til noget:)