Hvilken lærebog skal vælges i biofysik på cellebio.kurset?

Hej - jeg vil for enhver pris bestå cellebiologien her til januar, og indtil videre har jeg købt Geneser i histologi, Emery’s i genetik og Alberts the cell, vil dog gerne have rådgivning om hvilket bog jeg skal læse efter for at komme bedst igennem biofysikken - har hørt så meget dårligt om berne and levy at jeg ikke rigtig tør læse efter den - er der nogen som kender et bedre alternativ til en lærebog som er dækkende men lettere at læse og forstå end berne and levy???

hilsen fie

Hey
Jeg forsøgte også med Berne&Levy, men måtte give op og endte med at bestå biofysikken på rent held… Det kan dog ikke anbefales :roll:
Til gengæld har jeg hørt meget godt om Guyton&Hall (eller noget i den retning) og den kan efter sigende også bruges på 4.

Jeg forstår ikke hvorfor så mange ikke kan lide Berne & Levy. Min studiegruppe havde ikke nogle problemer med den bog, og jeg synes den er helt ok. Til forskel fra mange andre bøger (f eks Geneser), syns jeg den er mere logisk oplagd. Jeg rekommenderer den!

Den forholdvis nye “Medical Physiology” af Boron & Boulpaep, skulle være god - i hvertfald til organkurserne. Guyton og Hall er vist en lille smule tynd når du kommer til organkurserne

Jeg læste dog efter Berne & Levy og syntes at den var ganske god - især til biofysikken og neurofysiologien. Jeg kender ikke den nyeste udgave af B&L men den er sikkert ikke blevet dårligere.

Hej- nu er det efterhånden nogle år siden jeg skulle til eksamen i cellen, men jeg læste også efter Berne & Levy, og var godt tilfreds med den. Synes den gav et overskueligt og tilstrækkeligt overblik over pensum. Husk nu også, at folk har en tendens til at blæse tingene op. Fordi nogen er utilfredse med en lærebog er det ikke ensbetydende med, at den er uegnet. Alle folk er forskellige og læser på forskellige måder. Hvis du er i tvivl, så gå ned på Panumbiblioteket og læs lidt i de kapitler du skal bruge og se om bogen tiltaler dig. Bagefter kan du bedre vælge om den er værd at købe.

Jeg vil også klart anbefale berne og levy. Jeg startede med at læse efter Guyton&Hall men som eksamen nærmede sig fandt jeg du finde ud af at eksamens opgaverne er bygget på berne og levy.