Hvor gode er mine chancer for at blive optaget på medicin?

Hej :slight_smile:

Nu har jeg lavet lidt research for at blive klogere og ikke mindst læse andres oplevelser hvad angår optagelse til lægevidenskabstudiet gennem kvote 2. Jeg har efterfølgende lavet en bruger herinde, da der er mulighed for at komme i kontakt med nogen, der faktisk er i gang med studiet eller nogen, der ved mere end mig omkring det.

Først vil jeg fortælle lidt om mig selv:
Jeg er 19 år, og blev stx student i 2010, hvor jeg færdiggjorde en samfundsvidenskabelig linje med fagene (nævner kun dem, der er relevant i forhold til studiet): Mat. B og fysik B, engelsk A og dansk A. Min mundtlige matematik eksamen gik rigtig dårlig, jeg fik 02. Ikke fordi, at jeg ikke havde terpet, men mere eller mindre fordi, jeg gik helt i sort. I andre fag har jeg ellers mere eller mindre fået rigtig gode karakterer - har få 7 taller, et 4 tal og så det der 02-tal. Men jeg endte med et snit på 9,6 (efter at have lagt bonus 1,8 til).

I sommerferien 2010 gik jeg i gang med gymnasiel supplering af kemi C, hvor jeg fik 12. Efterfølgende læste - og læser jeg til juli, kemi B og matematik A . Dette er også gymnasiel supplering. Kemi har jeg det slet ikke svært med, og til min store overraskelse fik jeg 12 i skriftlig matematik A stx TERMINSPRØVE. Og jeg regner med at gøre det nogenlunde så godt til eksamen - mundtlig såvel som skriftlig.

Jeg søgte så ind i 2011 inden d. 15.marts ind på lægevidenskab (kvote 2), hvor SDU er min 1. prioritet. Jeg har også søgt på Aarhus universitet og Aalborg, dog ikke København, da jeg ikke har noget relevant arbejde - oplevelser i rygsækken i forhold til motiveret ansøgning, som vil være relevant i forhold til studiet.