Hvor hårde er de ulike semester?

Etter spennende innlegg om 4.semester lurer jeg på hvor hårde de ulike semester regnes som?

  1. semester sier “alle” er det værste.

  2. semester har en høy dumpeprocent.

Hva er det beste og verste ved de ulike semester?

Jeg synes, som jeg også tidligere har sagt, at 4. er meget værre end 3. - som folk ofte slipper bedre fra end de forventer.

Ja, men 4. er i det mindste interessant, det er 3 så absolut ikke. Desuden er det muligt at læse 2-4-5-6-8 op i løbet af 3-4 uger a 12-14 timer dagligt (hvis man er til den form for eksamenlæsning). Det tog mig mindst 1½ måned i et at forsøg på at læse 3. semester op, og jeg var aldrig bestået neuroanatomi havde jeg trukket spørgsmål der.

Jeg kan kun anbefale at selvom man læste 2. op på 3 uger, så skal man for f… læse med på 3., det er bare lorten.

Egentlig er det ret nemt. Du kommer ud for et semester eller to som bare er lorten, og resten vil synes gode derefter. 6. og frem er relevante og uden for mange latterlige ligegyldige detaljer, glæd dig.

Om et semester er hårdere end et andet er meget subjektivt. Nogle er store fans af biokemi og kan ikke fordrage fysiologi, mens andre har det helt modsat. Nogle synes anatomi er latterligt flueknepperi, mens andre synes det er meget interessant.
Det jeg prøver at sige er, at det er svært at vurdere, hvilken arbejdsbyrde der ligger i et semester. Men når det så er sagt, så får vi da en relativt blød start med første og andet semester her i København. Men man skal også lige vende sig til at læse…