Hvor hurtigt kan man blive ba. i medicin?

Hey alle!

Jeg starter snart på bacheloren i medicin på KU og er ved at lægge en studieplan, så jeg kan blive færdig på så kort tid som muligt. Jeg har tidligere studeret og har en solid baggrund i biologi, kemi osv.

Er der nogen her, der har erfaringer med at færdiggøre bacheloren hurtigere end den normerede tid? Hvor hurtigt kan det gøres?

Søger svar på følgende:

• Hvilke fag kan man kombinere?
  • Er der bestemte kurser, der med fordel kan tages samtidig?
  • Hvilke fag er “nemme”? Eller er blot bestået/ikke bestået?
  • Andre tips eller gode råd?

På forhånd tak for hjælpen!

Studievejledningen er nok det bedste sted at få vejledning til, hvordan du hurtigere kommer igennem studiet.

1 Synes om

Hej Morb, jeg vil bare husk at sige: Man skal også nyde studiet. Det er intet værd at blive hurtig færdig hvis man går ned med en depression eller stress. :slight_smile:

2 Synes om

På den gamle ordning kunne man gøre BA 6 mdr kortere, og så tror jeg også man kan gøre kandidaten færdig 6 mdr før.
Eftersom du starter på den nye studieordning, er det svært at sige. Du kan finde eksamensplanerne for dit semester og ud fra kursus- og eksamensbeskrivelser prøve at danne et overblik. Uanset vil jeg anbefale dig at tage 1 semester som det er planlagt, I starter nemlig ud med anatomi, hvilket er enormt tidskrævende.

Mht. “nemme” fag er det vidt forskelligt, hvad studerende synes er nemt, så det er jo en individuel sag.

1 Synes om

Okay, mange tak for svaret!