Hvor skal jeg søge ind?

Hej!

Jeg har planer om at søge ind på medicinstudiet til sommer, men jeg er i tvivl om hvilken af bygerne jeg skal vælge - Odense eller Århus? Jeg har altid haft planer om at tage til Århus da det er den by jeg kender bedst og alt i alt har jeg et rigtig godt indtryk af byen. Desværre er stort set samtlige af mine venner taget til Odense og jeg overvejer nu kraftigt også at flytte dertil. Men er der nogen forskel på kvaliteten af studiet? Forlæserne?, faciliteterne og studiemiljøet generelt og har i andet godt at sige om livet som medicin studerende i enten Århus eller Odense… Har 9,9 i snit så satser på at jeg ikke har nogle problemer med at komme ind nogle af stederne (forhåbentligt)

Jeg er meget i vildrede så kunne godt bruge lidt respons!

På forhånd tak.

KU ftw! Vi har professor her med de sejeste gearer, ultra flashy goggles!

Med 9,9 kan du sagtens komme ind i KU!

Har flyttet tråden til kommende studmed. Brug i øvrigt søgefunktionen for at finde lignende tråde (der findes masser).

Hej.
Universiteterne har vist besøgsdage hvor du kan komme forbi og se dig omkring og få svar på nogle spørgsmål.

SDU har åbent hus den 4. marts kl. 11-15. gå ind på SDU hjemmesiden og click på åbent hus.

Derudover er der at sige at SDU efter planen implementerer en ny studieordning på bachelordelen til sommer. Den er helt ny og ikke bare en omjustering af de tidligere studieordninger.

håber du finder hvad du søger.

vh thomas

SDU Rules :wink:

Jeg læser selv på SDU er er superglad for det.
Jeg har en svigerinde der er blevet færdig fra Århus i sommers, og for at citere hende “hvis jeg kunne vælge om, ville jeg have valgt SDU fremfor Århus” hun er af den opfattelse at studiet er mere på de studerendes premisser i Odense.
Det er rigtigt at der kommer ny studieordning pr. 1 sep 2006. Hvad den helt præcist indebærer er der ikke nogen der ved 110% endnu, men det bliver i store træk noget med at man går til eksamen efter hvert afsluttet fag (blokundervisning) fremfor ved semesterets slutning (semesterundervisning), men prøv at kontakte en studievejleder for at hører nærmere.
Brug den åbenthusdag der er på de respektive universiteter, det giver et godt indtryk af hvad der venter.

Lige til sids et slag for CPH: København er ubetinget den fedeste studieby i danmark, man kan ALT i kbh, både studiemæssigt, men også når det gælder et scocialt liv (har selv boet der i 2 ½ år) men flyttede til odense for at læse medicin, for at få den bedst mulige uddanelse 8)