Hvordan bliver man anæstesilæge?

Hej alle

Jeg går med en drøm om at blive anæstesilæge. Jeg læser pt. på 8. semester på AU og ville høre, om nogle af jer ved, hvad der lægges vægt på ift CV når jeg en dag skal søge en intro i anæstesi. I disse tider er der jo stor mangel på introstillinger generelt, så det er jo godt at komme i gang med at samle noget relevant erfaring :slight_smile:

• Hvilke jobs/klinisk erfaring (fx vikariater) er vigtige ved siden af studiet?
  • Hvilken KBU? Har hørt at de går op i, at man har medicinsk erfaring, men jeg overvejer dog også akutmodtagelsen. Tæller det godt? Og hvilke øvrige introstillinger/specialer er relevante at samle erfaring fra?
  • Hvad med forskning og/eller PhD?

Hey Marty
Det er et godt valg! :zzz::wink:
Du har ret søgningen er enorm, nogle steder op mod 100 ansøgere til en intro.
De fleste afdelinger ansætter efter faglige eller skæve kriterier.
Hvad angår de faglige så er det interesse for faget gennem forskningsår/artikler/phd, evt ophold i udlandet på anæstesi afdelinger enten som studerende eller færdig læge.
Den skæve vinkel er at du skiller dig ud: Og det er sådan set lige meget om det er med at have været 12 måneder i mellemøsten og været medic for IDF, været politisk aktiv for liberal alliance, eller du er anderkendt billedhugger.
Når det er sagt så ville jeg prøve at finde en “voksenven” på en anæstesiafdeling og komme i gang med forskningen, det er nok den sikreste vej ind til en ansættelsessamtale.. Derefter handler det jo rigtig meget om kemi mellem dig og udvalget.
Held og lykke..

4 Synes om