Hvordan forberede sig bedst til medicinstudiet?

Hej, jeg er lige blevet optaget på studiet i lægevidenskab i Aalborg, er meget glad :slight_smile:

Jeg ved, at det er et meget meget krævende studium; derfor vil jeg bruge en del af min tid til at læse studierelevante bøger allerede nu, i august.

Er det nogen der kan anbefale noget? Måske nogle e-bøger på engelsk, som man kan tage ned fra nettet?

På forhånd tak!

Jeg synes, du skal holde ferie og slet ikke læse noget, der har med medicin at gøre. På dén måde er du nemlig godt ladet op, når du starter. Og du skal nok få nok at læse, når du først er begyndt :wink:

Tillykke med studiepladsen i øvrigt!

apopov

Du får ikke noget ud af at læse såkaldte studierelevante bøger. Se et par sæsoner af House i stedet. Og slap af, du skal nok lære at påskønne ferie :wink:

Så vil jeg også have lov at anbefale samtlige 15 sæsoner af ER (Skadestuen) :smiley:

apopov

Men hvis du nu insisterer på at forberede dig ved hjælp af bøger, så kig lidt i en nogenlunde letlæst anatomi/fysiologibog. Så får du da en idé om, hvad det hele handler om. Smut på hovedbiblioteket, der er rigeligt til en start.

For hver gang jeg er gaaet “et step videre” i uddannelsessystemet, ville jeg ogsaa forberede mig og laese mig frem inden skolestart, og hvad ved jeg. Men i laengden er det udmattende.

Laer at paaskoenne ferien, mens du har det. Er fuldstaendig enig med Apopov. Saa er du ogsaa fuldt opladet til studiestart. :slight_smile:

Alt held og lykke paa studiet.