Hvordan læser man bedst på kandidaten? - SDU

Jeg er netop ved at være færdig med bacheloren og starter til februar på kandidaten. Jeg har tit fået af vide fra andre, at kandidaten er nemmere, men når jeg har spurgt ind til det, så har de ikke rigtigt kunne sætte ord på det.

Jeg har haft en del frustration over den måde jeg læser på, fordi jeg læser bedst når jeg ikke følger undervisningen. Men har på trods af dette kommet, da min studiegruppe var der, hvilket jo er dumt set tilbage. Nu er det sådan, at jeg har læst foran og starter på kandidaten før dem - så jeg har ikke rigtigt nogle studiegruppe. Derfor efterlyser jeg nogle på kandidaten som kan sætte et par ord på hvordan de studere på kandidaten modsat hvordan de gjorde på bacheloren og om der er do’s/don’t’s

2 Synes om

Syntes personligt det er pretty much det samme som bacheloren, bare lidt nemmere.

I forhold til studieteknik fortsatte jeg bare med det som jeg følte fungerede på bacheloren. Hvis det for dig betyder at læse selvstændigt uden at dukke op til andet end det obligatoriske, så kender jeg flere som også gør sådan med succes. Bare pas på dig selv ift. ensomhed og udbrændthed.

Jeg syntes kandidaten føles en smule nemmere fordi bacheloren har dannet et fagligt grundlag, som man så bygger videre på. Dertil var der på bacheloren også bare rigtig meget udenadslære “just because”, hvorimod kandidaten er mere relevant viden for en fremtidig læge.

Jeg finder det personligt givende at dukke op til undervisningen, da det mange gange er læger der brænder for deres fag, som underviser i hvad de selv mener er vigtig viden for en basislæge. Det er selvfølgeligt meget underviser-afhængigt, og der er da også i ny og næ en som nok skulle have gået på pension for 10 år siden.

Tillykke med din bachelorgrad, og held og lykke med kandidaten!