Hvordan udregner jeg mit fagsnit

Hej med jer! :grin:

Jeg vil gerne søge ind på medicin næste år, på AAU, og dertil er jeg blevet lidt usikker på, om jeg nu udregner mit fagsnit korrekt. Jeg har 2 beståede semestre på en relevant uddannelse, og overvejer at læse Dansk A om, for at forbedre mine karakterer i dette fag, og øge mit fagsnit.

Jeg ville virkelig sætte pris på, hvis nogle ville hjælpe mig med at udregne mit fagsnit, så jeg kan være sikker på og regne med det tal, jeg selv har regnet mig frem til.

Her i 2024 år var fagsnittet 9.3 + 12 mdr erfaring, og i 2023 var det 9.6 + 12 mdr erfaring.

Mine karakterer er:
Biotek A, MDT, Årskarakter = 7
Biotek A, MDT, Prøvekarakter = 7
Biotek A, SKR, Årskarakter = 12
Biotek A, SKR, Prøvekarakter = 7

Dansk A, MDT, Årskarakter = 7
Dansk A, SKR, Årskarakter = 7
Dansk A, SKR, Prøvekarakter = 7

Engelsk A, MDT, Årskarakter = 12
Engelsk A, SKR, Årskarakter = 12
Engelsk A, SKR, Prøvekarakter = 12

Matematik A, MDT, Årskarakter = 10
Matematik A, SKR, Årskarakter = 12
Matematik A, SKR, Prøvekarakter = 7

Fysik B, MDT, Årskarakter = 10
Fysik B, MDT, Prøvekarakter = 12
Fysik B, SKR, Årskarakter = 10

Kemi B, MDT, Årskarakter = 10
Kemi B, MDT, Prøvekarakter = 7
Kemi B, SKR, Årskarakter = 10

Passer det godt nok med, at de vil vælge det kravsæt, hvori det højeste snit haves? I mit tilfælde vil det være Fysik B og Kemi B.

Tusind tak :blush:

Du har i forvejen et fagsnit på 9,68

Min frygt var bare, at snittet ville gå op - derfor tænkte jeg at det ville være en god ide at læse dansk op for at være helt sikker? Hvad anbefaler du? :hugs:

Hvis du har tid, lyst og du tænker at du sagtens kan klare det bedre end 7 - så er det da en god ide. Der er intet værre end man finder ud af at snittet har været 9,7+ 12 måneder… :slight_smile: Men kommer an på din situation og om du har tid/overskud til det.

Du kan også tænke over… hvad nu hvis snittet bliver 9,4 - bliver du så ked af at have læst det ekstra op?

Snittet plejer at ligge på 9,5 plus 12 måneders erfaring right? Så du ligger liiiiige på grænsen, men jeg hepper på dig! :smiley:

Jeg udregner dit fagsnit til 9,25:) Men du kan altid skrive til AAU på mail og spørge hvordan de ville udregne dit fagsnit for at dobbeltjekke

Eller bacheloroptag kan du også prøve