Jeg ville rigtig gerne i år have blevet optaget på Medicin, men jeg havde prioteret forkert. Jeg har ikke højt nok snit til kvote 1, da mit ligger på 9.9. Så jeg skal søge Kvote 2 til næste år. Mit fagsnit ligger på 9.7 hvilket ikke har været højt nok i år. Jeg har arbejdet fuldtid på et plejehjem i 6 måneder, og er også kommet ind på Jordemoder studiet i år. Jeg fik desværre karakterene 4 og 7 i Fysik, som trækker mit fagsnit en del ned.
Jeg er i tvivl om jeg skal starte på jordemoder studiet i et par semestre, og så søge kvote 2 på medicin på AU og AUU til foråret, eller om jeg skal takke nej til studiet og istedet læse fysik om, eller op og få en bedre karakter i faget.
Vil jordemoder supplere til min kvote 2 ansøgning på AUU, og er det relevant på AU, eller vil det bare være bedst at tage fysik om, og øge mit fagsnit og ligge mine kræfter i optagelsesprøven på SDU og AU?