Ikke kommet ind på Medicin

, ,

Jeg ville rigtig gerne i år have blevet optaget på Medicin, men jeg havde prioteret forkert. Jeg har ikke højt nok snit til kvote 1, da mit ligger på 9.9. Så jeg skal søge Kvote 2 til næste år. Mit fagsnit ligger på 9.7 hvilket ikke har været højt nok i år. Jeg har arbejdet fuldtid på et plejehjem i 6 måneder, og er også kommet ind på Jordemoder studiet i år. Jeg fik desværre karakterene 4 og 7 i Fysik, som trækker mit fagsnit en del ned.

Jeg er i tvivl om jeg skal starte på jordemoder studiet i et par semestre, og så søge kvote 2 på medicin på AU og AUU til foråret, eller om jeg skal takke nej til studiet og istedet læse fysik om, eller op og få en bedre karakter i faget.

Vil jordemoder supplere til min kvote 2 ansøgning på AUU, og er det relevant på AU, eller vil det bare være bedst at tage fysik om, og øge mit fagsnit og ligge mine kræfter i optagelsesprøven på SDU og AU?

Jeg kender et par som har taget et par semestre på jordemoder uddannelsen, og derefter kommet ind på medicinstudiet i Aalborg. Så det vil tælle med. :slight_smile: Jeg synes du skal opveje med dig selv om hvad du bedst kan lide, og om du tror du vil kunne få en meget bedre karakter i fysik igen? Desuden er der også nogle regler med supplering af fag hvis du allerede har opnået det niveau som du skal bruge på uddannelsen.

Hvis jeg var dig, så havde jeg suppleret. Du har en god erhvervserfaring, hvilket jeg synes jeg har hørt tæller mere end anden uddannelse - er dog ikke 100%, så ikke hæng mig op på det. Men hvis du kan få et endnu flottere fagsnit, så tror jeg dine chancer er gode!