Indskrivningsdato for medicin vinterstart KU

Hej alle

Jeg har søgt medicin på KU, hvor jeg håber på at blive optaget med vinterstart. Jeg står i den situation, at jeg bliver færdig med en anden bachelor til vinter, og derfor ville det passe helt perfekt at starte medicin netop dér.

Jeg er blevet opmærksom på, at man ikke kan være optaget på to uddannelser på samme tid. Siden der kun er optagelse på medicin (på KU) om sommeren, har jeg svært ved at finde ud af, hvornår den officielle indskrivningsdato er på vinterstart.

Er der nogen der ved, om jeg kan takke ja tak til medicin vinterstart, selvom jeg er indskrevet på en anden bachelor helt frem til slut januar? :slight_smile:

Hej!
Jeg takkede selv ja til en standbyplads til AU, mens jeg var indskrevet på en anden bachelor på SDU.
Jeg fik vinterstart og var indskrevet på mit oprindelige studie indtil få dage før min studiestart på AU slut januar for at få den sidste eksamen med. Men jeg manglede stadig et halvt år af den bachelor, før den var helt færdig.

Jeg fik selv at vide, at jeg sagtens kunne det, da jeg ikke blev set som indskrevet på Medicin før jeg startede, selvom jeg havde takket ja til pladsen tilbage i august.

1 Synes om

Super! Jeg håber på, at det fungerer på samme måde på KU. Alt andet synes jeg også ville være lidt mærkeligt:)