Inspiration til oplæsning af Kemi B (B3, SDU)

Hej allesammen,
Jeg skal til at starte på B3 i SDU efter sommer, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Hvilke faglige forudsætninger indenfor Kemi B forventes der til B3? Har nemlig ikke været den skarpeste til Kemi B, så søger lidt inspiration til, hvad jeg skal læse mig op på. Ønsker nemlig at være godt med fra start af.
Samtidigt vil jeg spørge om, hvor kemikompendium på Blackboard kan findes som beskrevet her (under "Indhold og Forløb → “F1 – Kemiske komponenter i cellen”)
Mange tak på forhånd, og fortsat god sommer
Venlig hilsen
Visar Krasniqi, stud.med

Jeg vil umiddelbart ikke mene, at der er det store behov for at genopfriske sit “gymnasie-kemi”. Der er en forelæsning, hvor de vigtigste ting lige bliver genopfrisket samt nogle holdopgaver. Youtube på det her modul er din ven. Der er mange processer, som kan være svære at forstå, hvis man udelukkende læser om det i en bog. Her er youtube videoer gode til at illustrere processerne, og fx visualisere DNA-strukturer osv. Gør desuden dig selv den tjeneste, at være meget fokuseret på det her modul, det vil gavne dig på B4 ift. DNA, kromosomer og genetik.
God fornøjelse!

1 Synes om