Interesse indenfor Kirurgi

Halløjsa folkens!

Jeg er ung medicinstuderende som p.t. går på 4. Semester KU.
Jeg har længe gået og tænkt om drømmen for at blive kirurg, men har slet ingen arbejde erfaring og da slet ikke gode karakterer :frowning:

-Jeg forstår at jeg er relativt “tidligt” på den, men vil simpelthen gerne prøve at arbejde mig fremadrettet mod evt. at blive kirurg en dag - men har dog en række spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med. Særligt har jeg interesse indenfor thorax kirurgi/ Karkirurgi.

Her er nogle af de spørgsmål som jeg går og tænker på.:

→ Hvorledes er mine karakterer på bacheloren relevant ifb. m. valg af fremtidig speciale?
→ Hvad kan/anbefales det jeg gør p.t. for at forbedre mine muligheder for at blive optaget på et kirurgisk speciale (særligt indenfor karkirurgien/ thorax kirurgien)?
→ Vægtes eksternt arbejde (såsom job i en alm. lægepraksis overhovedet noget)?

Tak på forhånd og bedste hilsner

Hej,

Fedt med dine drømme. Fortsæt endelig med det.

Til dine spørgsmål.

Nej. Heller ikke karakterer på kandidaten vægtes.
Erfaring og dermed CV vægtes.

Klinisk erfaring gerne med kirurgi.
Forskningserfaring gerne med udgivelse til følge.
Undervisningserfaring.

Næppe meget med almen praksis arbejde. Hellere arbejde som op assistent og senere lægevikariat fra en relevant afdeling.

Heldigvis for dig er karkirurgi ikke det sværeste kirurgiske speciale at komme ind i så du kan roligt trække vejret lidt og nyde studietiden også.

Dbh.
KmK

Har du overvejet deltagelse i SAKS?

1 Synes om

Yes - har hørt om det, men kender ikke rigtig til det.

  • Jeg har kigget på nogle af de events som afholdes af SAKS som jeg gerne vil prøve at deltage til (f.eks. Sutur kurserne m.v.). Kender du andre lign. events eller har kendskab til andre kurser udover sutur som SAKS afholder?

De har en fin side, du med fordel kan besøge: SAKS - Studerendes Almene Kirurgiske Selskab