Job som studenterunderviser

Hej

Jeg vil meget gerne høre erfaringer fra nogen som er eller har været ansat som studenterunderviser. Hvad skal der til før man vil blive taget i betragtning til stillingen? Jeg har sendt omkring 10-12 ansøgninger afsted, i det sidste 1,5 år. Alle mine ansøgninger er bare blevet afvist, uden indkaldelse til samtale. Det har frustreret mig en del. Jeg har flere gange rettet til ansøgning, for at gøre den så fin som muligt. Jeg har også brugt tid på aktiviteter, som er relevante for CV’et, så meget som jeg nu kunne. I øvrigt har jeg topkarakterer i flere fag, bl.a. nogle af dem jeg har søgt, om at være underviser i. Jeg synes det virker til at dem der står for ansættelsen er ligeglade med alt det her, og at der er andre kvalifikationer, som vægter mere. Skal man have undervisningserfaring for at kunne undervise? Skal man bruge tid på forskning eller lignende? Eller skal man for den sags skyld have kontakter, som kan anbefale en? Jeg vil meget gerne høre jeres inputs og gode råd til hvordan man kan fremstå bedre kvalificeret til at blive taget i betragning til at være studenterunderviser?

Mvh. en frustreret studmed.

Jeg er,
Er du sikker på at det ikke bare er fordi de ikke søger? - hvis du søger uopfordret?

Hej min ven,

Nu er jeg selv studenterunderviser på AU, så tænkte jeg kunne give dig mit input.

Jeg har lavet en enkelt ansøgning, og jeg fik jobbet umiddelbart efter.

Når jeg læser dit opslag, så føler jeg der kun er to forskelle på os to:

  • at jeg havde tidligere undervisningserfaring
  • at jeg fysisk mødte den ansættende professor og introducerede mig selv.

Selve ansøgningen skrev jeg på ca. 30 min, og gjorde mig ikke super umage, og det lyder som om, at du har væsentligt bedre styr på denne del end jeg havde, med alle dine finpudsninger.

Måske du kan skaffe lidt undervisningserfaring (evt. gennem det rullende universitet), og måske du kan møde den, der ansætter, og få sat ansigt på. Det kan være det alt sammen hjælper :smile:

2 Synes om