Kan Ipad mini være i en kittellomme?

Og er den at foretrække i det daglige fremfor opslag på en smartphone? og fungerer det i praksis at have den med sig eller vil det bare være irriterende?

Jeg står og skal beslutte mig for om jeg vil have en almindelig Ipad eller en Ipad mini, -alle de tekniske overvejelser klarer min mand :wink: så det står og vipper på hvad jeg skal bruge den til.

Jeg tænkte på at det kunne være smart at bruge i det daglige når man er i klinik osv, men omvendt så er den jo altså ikke helt så “mini” som navnet antyder.

Jeg er stadigvæk på ba delen på KU så har nærmest ikke set en kittel endnu, så derfor mit spørgsmål.
Jeg håber der sidder nogen der har erfaringer som i vil dele med mig.

Jeg har selv en Ipad2, men bruger den ikke i klinisk sammenhæng. Overordnet set synes jeg den var et fejlkøb - den har stor glæde hos børnene som elsker den til spil og læringspil, men i lægesammenhæng har den ingen værdi haft hos mig.

Jeg har ingen smartphone - det var nok snare det skridt jeg skulle tage.

Depending on what u intend to use it for. No, an Ipad does not fit into your whitecoat, so I wear a small messenger bag where I put my ipad. It’s probably not ideal for a family physician where you might be stationary, but I find it quite handy sometimes.

I use it mostly for rounding when all the computers are occupied or in the ED, when I have to check somebody’s lab quickly or write a quick note. Sometimes I use it to show pt their imaging studies at the bed side. Most importantly though, I use it to work on publications during downtime and it’s OK for that purpose but not perfect, im looking forward to the new microsoft surface pro.

Den passer ikke ned i den almindelige kittel jeg forsøgte at presse den ned i.

Tænk på hvad du skal bruge den til - i den ideelle verden har man adgang til blodprøvesvar, journal osv på sin medbragte tablet, men lige nu er det ekstremt sjældent forekommende i sundhedsvæsenet.

Jeg har en iPad, som jeg primært bruger når jeg pendler til at læse Ugeskriftet, besvare mails osv. En del kompendier, såsom Kirurgisk Kompendium Lommebog og Medicinsk Kompendium Lommebog kan findes via AppStore. Desuden kan man som regel finde programmer til at holde styr på artikler osv.

Alt i alt er jeg godt tilfreds, men jeg bruger meget sjældent tablet i det daglige kliniske arbejde.