Kan jeg komme til udlandet under sygeplejerske uddannelsen?

Hej.

Jeg vil rigtig gerne være jordemoder, men jeg har desværre ikke snittet til det.
Derfor tænkte jeg på sygeplejerske uddannelsen og derefter bygge videre på uddannelsen. Altså prøve at søge ind på jordemoderskolen, så har man bedre chancer for at komme derind.
Under jordemoderuddannelsen, kan man få lov til at komme til udlandet (praktik). Kan man også det, under sygeplejerske uddannelsen? Jeg tror det vil være et stort plus. :slight_smile:

Vh.
den kommende jordemoder/måske sygeplejerske. :slight_smile: hehe.

Dette er et forum for stud.med og læger, så dit spørgsmål falder lidt ved siden af! Men spørg dog en studievejleder på den skole du gerne vil ind på.

Det skulle der ikke være noget i vejen for. Jeg kender flere sygeplejestuderende der har taget et klinisk ophold i udlandet. Men som skrevet ovenfor, så snak med studievejlederne på den pågældende skole, de vil kunne svare mere kvalificeret på det!

Mener du stadig har to muligheder for det, under den nye reform. I den gamle var det sådan, at der var to muligheder, men at man kun måtte blive udsendt en gang. Jeg mener dog at de er lidt mere large med det. Dengang var det 4. semester og 6. semester men havde at vælge i mellem.

For to år siden var jeg i gang med sygeplejerske uddannelse i Kbn, og havde en kollega, som havde interesseret sig, og hun kunne komme ind på jordmoder skole i Sverige direkte efter sygeplejerske studiet. Men her i Kbn er det ikke muligt… Det var sådan for to år siden i hvert fald.

Held og lykke !!!

søren55: Slap lige af, ik?..

Det kan du sagtens, hvis ikke har “læger uden grænser” eller “dansk røde kors” altid brug for en hånd. Prøv at kontakte dem hver især - i værste fald kan du selv arrangere ved at tage kontakt direkte dertil du ønsker at tage hen.

Held og lykke!

Tak for jeres svar.
Det er dejligt, at tænke på at det ikke er umuligt at blive jordemoder. :slight_smile:

Selvfølgelig er det ikke umuligt…

I bund og grund handler det hele om vilje, og hvis karakteren ikke rækker til direkte adgang, så er der altid en vej udenom…

TAK !!! :smiley:

Jeg er meget glad nu. Det er dejligt med åbne sjæle. Jeg har snakket med nogle, som siger at det er umuligt, og det er ikke så rart at høre… :frowning: