Kan jeg planlægge ferie?

Hej

Jeg er kommende stud.med på Aarhus Universitet, startende i februar 2011. Jeg er ved at planlægge en ferie til New York i påsken (15/4-2011-25/4-2011), og i den forbindelse vil jeg miste 2-3 dage på universitetet. Jeg ved endnu ikke om det er forelæsninger eller dissektionstimer jeg kommer til at miste. Først og fremmest: Er det meget vigtigt ikke at gå glip af nogle dissektionstimer og forelæsninger? Hvis man går glip af vigtige dissektionstimer, er det så muligt at få disse timer på et andet tidspunkt?

På forhånd tak.

Du kan sagtens tåle at misse et par dage på 1. semester på AU, Blot det ikke er inden for de sidste 3 uger af semestret, for der har man genetik, og det er det eneste man eksamineres i på 1. semester. Det ser du jo ikke ud til at kollidere med.
Ad dissektion: Dissektionen er som udgangspunkt obligatorisk, og man må max. have 10% fravær. Når det så er sagt, så har jeg altså aldrig oplevet at nogen er blevet smidt ud for at have misset lidt dissektion. Blot synes jeg du skal tage det ind i dine overvejelser når i danner dissektionsgrupper at du kommer i en gruppe der kan undvære dig. Det finder du nok ud af når du får startet.
Kort sagt: Du kan sagtens tage på ferie et par dage på 1. semester! :slight_smile:

Held og lykke med din studiestart :wink:

Jeg kender en der har skulle gå semesteret om på grund af manglende deltagelse i dissektionstimerne, og det uheldige for dig (Stankovic) er at du misser flere sammenhængende dage og dissektionstimerne ligger altid samlet som dissektionsuger. Jeg mener ikke at dissektionen ligger før i slutningen af 1. semester og der sker intet ved at tage fri fra lidt forelæsninger og timer på 1. semester, så jeg tror godt du kan tage til New York med god samvittighed.

@Sabine

Utroligt relevant indlæg, må man sige. Man kunne vel kalde det spam?

bruger bannet, indlæg fjernet.
Jeg har sporet dem, de har også lavet indlæg på bl.a. sol’s hjemmeside.
Meget useriøst firma.