Kan man gøre dette?

Hej,

Jeg er medicinstuderende der færdiggjorte 2. år. Jeg skal nu prøve et nyt studie, men det kan være jeg vil vende tilbage til medicin. Det er ekstremt vigtigt for mig, at jeg kan vende tilbage til medicin. Ellers vil jeg slet ikke prøve det nye studie af.

Jeg forstår det som, at hvis jeg vil vende tilbage til medicin så kan jeg gøre følgende: Søge ind på medicin på samme uni kvote 1 —> få tilbudt en plads og takker ja —> søge merit for alle kurser jeg tog gennem de 2 år —> fortsætte “som normalt” ved at tage kurserne for 3. år altså 5. og 6. semester.

• det skal siges, at jeg har et højt snit, som adgangskvotienten nok (håber jeg) ikke overstiger på et enkelt år.

Kan det lade sig gøre uden problemer? Hvis der er noget jeg har overset ifb. meritsøgning eller selve processen så må I meget gerne fortælle mig. Vil jo nødig skifte hvis jeg vidste, at jeg ikke kunne fortsætte på medicin igen som normalt, hvis jeg pludselig skulle fortryde. Har bare brug for at prøve kræfterne af på et nyt studie..

Jeg er obs. på at studieorden kan ændre sig (men tænker ikke det påvirker merit så meget når det nu er samme studie og universitet jeg søger ind på?? det er jo præcis de samme kurser med samme læringsmål osv). Tror heller ikke studieorden kan ændre sig så markant på det 1 år, hvor jeg prøver en anden uddannelse af.

Tak på forhånd!

Mvh. en bekymret stud.med

Som jeg forstår det vil der altid være tale om genindskrivning hvis man før har været indskrevet på en uddannelse og har bestået første år. Du vil altså ikke kunne søge ind via Kvote 1 igen, men er afhængig af at der er en ledig plads på studiet. Det er jo meget sjældent at det er tilfældet på medicin, så det er nok ikke så ligetil. Jeg er ikke 100% på at det også fungerer sådan ved SDU, men ved KU er det i hvert sådan.